Abonentu skaits aprēķināts, saskaitot mājas, ikdienas un nedēļas nogales komplektus. Šā gada īpatnība ir tā, ka audzis nedēļas nogales komplekta abonentu skaits, un tas ir apzinātas laikraksta politikas rezultāts.
"Brīvdienās cilvēkiem ir vairāk laika lasīt, tādēļ sestdienas numurs ir biezāks," skaidro izdevniecības Dienas mediji galvenais redaktors Guntis Bojārs. Viņš neslēpj gandarījumu, ka, par spīti dažādiem pareģojumiem, kas prognozēja Dienai bēdīgu nākotni, redakcija ir saglabājusi lasītāju uzticību: "Pagājušā gada otrā puse līdz ar īpašnieku maiņu bija psiholoģiski grūta, iespējams, arī negatīvi ietekmēja zīmolu, bet svarīgs ir saturs. Diena turpinās attīstīt analītiskos materiālus ar plašāku kontekstu, lai parādītos ne vien Latvijas, bet arī Eiropas redzējums. Attīstīsim rubriku Tikai Dienā, izsludināsim nedēļas tematu, aicinot cilvēkus aktīvi iesaistīties tematu apspriešanā un tādējādi arī Dienas satura tapšanā."
Savu lasītāju stabili saglabā arī laikraksts Dienas Bizness - šā gada janvārī tam ir 5582 abonenti, kas ir par 39 vairāk nekā 2010. gada decembrī.
"Izdevēji var būt apmierināti ar abonēšanas kampaņas rezultātiem, daudzi prognozēja, ka tie būs slikti. Abonēšanas skaitļi liecina, ka cilvēki Latvijā lasa, kaut arī finansiālu apsvērumu dēļ vairākas ģimenes abonē vienu laikrakstu," konstatē Latvijas Preses izdevēju asociācijas (LPIA) izpilddirektors Guntars Līcis.
Viņš atzīst, ka abonēšanas kampaņā samērā labi veicies žurnāliem un reģionālajai presei, taču šobrīd pieejamie dati nav galīgie, tāpēc arī nevar objektīvi pateikt, vai kādam preses izdevumam ir ļoti straujš abonentu skaita pieaugums vai kritums.
"Februāra sākumā redzēs reālo situāciju, abonēšanas rezultātiem summējoties ar datiem par mazumtirdzniecības pārdošanas apjomiem. Tomēr jau tagad ir skaidrs, ka laikrakstiem ir jāmeklē jaunas formas, aktuālās ziņas vairs nav laikraksta pamatuzdevums. Laikrakstu lasītāji ir darījumu cilvēki un cilvēki gados," uzskata G. Līcis. Kaut arī nav veikti salīdzinoši pētījumi, G. Līcis pieļauj, ka krievu valodā presi lasa vairāk jaunu cilvēku.
Jau otro gadu LPIA nepublicē nacionālās preses abonēšanas rezultātus, tas bijis LPIA valdes lēmums, lai izvairītos no maldināšanas un savstarpējas neizpratnes, jo nav vienotu kritēriju, kā laikraksti uzskaita abonentus, ņemot vērā dažādus abonēšanas komplektus.
Reģionālās preses abonēšanas līderis ir laikraksts Kurzemes Vārds, žurnālu konkurencē nepārspēts ir žurnāls Ieva.