Laikraksts Diena trešdien vēsta, ka Tiesībsargs Romāns Apsītis nācis klajā ar aicinājumu izstrādāt grozījumus normatīvajos aktos, kas novērstu iespējamos cilvēktiesību pārkāpumus. Neveicot izmeklēšanu, objektīvi nav iespējams konstatēt pārkāpumu izdarījušo personu, tādējādi iespējami gadījumi, kad tiek pārkāpta nevainīguma prezumpcija — par Ceļu satiksmes noteikumu pārkāpumu sodīta persona, kas pārkāpumu nav izdarījusi, teikts tiesībsarga atzinumā.
J.Zvirbulis paudis, ka Lietuvas modelis, kurā automašīnas īpšniekam ir jāierodas ceļu policijā, kur tiek noskaidrota viņa vaina, vai arī nosaukts patiesais pārkāpējs ir demokrātiskāka un pieņemamāka. Ja automašīnas īpašnieks nevēlas nosaukt pārkāpēju, viņam pašam ir jāuzņemas atbildība un jāapmaksā sods. Tāpat netiek ievērota vienlīdzība strap autovadītājiem, kas vada kāda uzņēmuma vai personisko autotransportu. Ja pārkāpums tiek fiksēts juridiskas personas trasporta līdzeklim, tad sodu var apmaksāt uzņēmums vai iestāde un autovadītājs par to var pat neuzzināt, savukārt, ja noteikumus pārkāpj privātā autotransporta vadītājs, sods tiek uzlikts tikai īpašniekam. Ceļu policijas apmeklējums it kā procesu sarežģī, tomēr galvenais mērķis taču ir uzlabot satiksmes drošību ne tikai iekasēt maksimālu soda naudu.