Kā stāsta Kots, minētie VK secinājumi par piešķirto dotāciju izlietojuma neatbilstību Elektronisko plašsaziņas līdzekļu likumā noteiktajiem mērķiem nav pareizi.
"Es negribētu patlaban kritizēt VK darbu, taču televīzijai ir vairāki norēķinu konti, un uzsvērt, ka, pārskaitot līdzekļus, tie netiek izlietoti nacionālā pasūtījuma izpildei, nebūtu pareizi. Televīzija visus līdzekļus izlieto šim mērķim. Tiklīdz saņemsim oficiālu vēstuli no Nacionālās elektronisko plašsaziņas līdzekļu padomes (NEPLP) par VK ieteikumu ieviešanu, izskatīsim šos secinājumus un izlemsim, kurus varam ieviest. Taču jau tagad zinu, ka būs atsevišķi punkti, kuriem nepiekritīsim un apšaubīsim to ieviešanu ekonomiskā neizdevīguma dēļ," skaidro Kots.
Tāpat viņš atzīmē, ka VK šādus secinājumus varētu būt izdarījusi, jo pamatā revīzija tika veikta NEPLP un LTV tika analizētas tikai atsevišķas pozīcijas.
"Jebkurš uzņēmums tiecas uz ideālu pārvaldību un esam izstrādājuši neskaitāmu kopumu instrukciju, kas regulē LTV darbību. Par atsevišķiem punktiem jau runājām ar VK. Tās pārstāvji solīja, ka pēc revīzijas būs kopīga tikšanās, kurā mums būtu iespēja paskaidrot nesaprotamos jautājumus, taču pagaidām tā nav notikusi. Esmu pārliecināts, ka no saimnieciskā izdevīguma puses esam darījuši visu nepieciešamo," klāsta LTV ģenerāldirektors.
Jau ziņots, VK atklājusi pārkāpumus LTV piešķirtās dotācijas izlietojumā. VK revīzijā secinājusi, ka dotācijas izlietojums neatbilst Elektronisko plašsaziņas līdzekļu likumā noteiktajiem mērķiem.
VK vēsta, ka NEPLP 2010.gadā LTV piešķīra valsts dotāciju septiņu miljonu latu apmērā, no kuras tikai 34% jeb 2,4 miljoni latu tika ieplānoti nacionālā pasūtījuma īstenošanai. Vērtējot nacionālā pasūtījuma izpildi, VK konstatēja, ka piešķirtais finansējums ir izlietots pilnā apjomā, taču faktiskais raidapjoms bijis 12 928 stundas, kas ir par 572 stundām mazāks, nekā bija plānots.
Kā liecina VK ziņojumā minētā informācija, LTV 1.kanāla faktiskā plāna izpilde 2010.gadā bijusi par 37 stundām lielāka, savukārt 7.kanālā pārraidīts par 609 stundām mazāk, nekā plānots. VK ziņojumā minēts, ka, pēc LTV skaidrojuma, novirze no kopējā plānotā raidstundu apjoma saistīta ar to, ka 2010.gadā ekonomisku apsvērumu dēļ netika palielināts raidīšanas laiks nakts stundās.
Tādējādi nav izsekojama LTV piešķirtās dotācijas izlietojuma atbilstība pērn pieņemtajā Elektronisko plašsaziņas līdzekļu likumā noteiktajiem mērķiem. Televīzija nav nodrošinājusi izdevumu nodalīšanu pa finansējuma avotiem, kā arī pretēji likuma par budžetu un finanšu vadību prasībām piešķirtos līdzekļus pārskaitījusi no Valsts kasē atvērtā konta uz saviem kredītiestāžu kontiem, norāda VK.
Rezultātā tika konstatēti gadījumi, ka no valsts dotācijas finansēti raidījumi, kuri bija jāfinansē no pašu ieņēmumiem, kā arī veikti tādi izdevumi kā darbinieku apdrošināšana, darbinieku bērnu rotaļu istabas uzturēšana un kredīta maksājumi.
Lai novērstu konstatētās nepilnības, NEPLP līdz 2011.gada oktobrim nodrošinās VK sniegto ieteikumu ieviešanu, tostarp izstrādās kārtību valsts budžeta dotāciju plānošanai, piešķiršanai un uzraudzībai un noteiks prasības LTV faktisko izdevumu nodalīšanai un uzskaitei.
VK atzīmē, ka NEPLP 2010.gada pārskats visos būtiskākajos aspektos nodrošina skaidru un patiesu priekšstatu par padomes finansiālo stāvokli un darbības rezultātiem.
Tāpat VK ziņojumā minēts, ka LTV nav nodrošinājusi pietiekamu kontroli attiecībā uz pamatlīdzekļu uzskaiti, tādēļ pastāv risks, ka televīzijas uzņēmuma ieņēmumu nodoklis par 2010.gadu netiks precīzi aprēķināts.
VK arī uzskata, ka televīzijas atalgojuma sistēma ir necaurskatāma, kā arī nav nodrošināta pietiekama kontrole pār darba samaksas aprēķināšanu atbilstoši noslēgtajiem līgumiem un LTV iekšējā normatīvā akta prasībām.
VK revīzijā izvērtējusi NEPLP pārskata sagatavošanas atbilstību normatīvo aktu prasībām un izlases veidā veica detalizētas pārbaudes atsevišķām pārskata daļām un izdevumiem, tostarp dotācijām LTV.