Valdošās koalīcijas vairākums ilgstoši ir superdāsni finansējis Latvijas Televīziju (LTV), minimāli atbalstot Latvijas Radio. Par to liecina LTV un Latvijas Radio gada pārskati.
Kritums gan krīzes, gan pandēmijas laikā
Latvijas Reklāmas asociācijas apkopotie dati rāda, ka strauja reklāmas nozares izaugsme noritēja līdz 2008. gadam. Tad kopējais reklāmas apjoms mūsu valstī pārsniedza 138 miljonus eiro. Pēc 2009. gada globālās finanšu krīzes Latvijas uzņēmumu un institūciju kopējie izdevumi reklāmai ievērojami samazinājās. 2010. gadā tie jau bija aptuveni par 50% mazāki nekā 2008. gadā. Turpmākajos gados reklāmas nozare kādreizējos pirmskrīzes apjomus tā arī nekad vairs nesasniedza.
2017. gadā kopējais reklāmas apjoms pārsniedza 80 miljonus eiro, bet 2018. gadā kopējais reklāmas apjoms bija 85,2 miljoni eiro.
Covid-19 pandēmijas laikā noteiktie epidemioloģiskie ierobežojumi līdz ar daudzām citām nozarēm smagi skāra arī reklāmas nozari. 2020. gadā reklāmas kopējais apjoms Latvijā saruka līdz 68 miljoniem eiro. Pēc pandēmijas laika ierobežojumu atcelšanas nozare gan ir nedaudz atguvusies. 2023. gadā reklāmas kopējais apjoms jau nedaudz pārsniedza 2018. gada līmeni un bija 86,5 miljonu eiro apjomā. Tomēr nevar runāt par iespaidīgu augšupeju.
Lielākais pieaugums – reklāmai internetā
Tradicionāli reklāmas nozarē vislielākais
Visu rakstu lasiet avīzes Diena piektdienas, 13. decembra, numurā! Ja vēlaties laikraksta saturu turpmāk lasīt drukātā formātā, to iespējams abonēt klikšķinot šeit!
Raksta cena: €0.40