Viņš arī uzsvēra, ka uzņēmums vairāk vēlējies domāt par pasažieru komfortu, jo neērtības tika radītas gandrīz 250 pasažieriem, kuru reisi tika novirzīti uz Tallinu un Viļņu. Tas _airBaltic _radījis arī būtiskus papildu izdevumus, "ko mēs mēģināsim atgūt, kad tiks noskaidrosi atbildīgie", piebilst J.Vanags.Diena pirmdien raksta - lai gan airBaltic lidmašīnas piloti iepriekš bija informēti, ka 28.jūlija pēcpusdienā gaisa satiksme virs Jūrmalas tiks ierobežota, lidmašīna tomēr ielidoja slēgtajā zonā, bet dispečers tā vietā, lai apstādinātu par godu festivāla Jaunais vilnis atklāšanai sarīkoto gaisa šovu un ļautu Rīgas lidostā nosēsties komercreisiem, tos novirzīja uz Viļņu un Tallinu. Tā, pēc kādas aviācijas nozares amatpersonas Dienai stāstītā, varēja attīstīties notikumi festivāla atklāšanas dienā, kad tā ietvaros virs Jūrmalas notikušo akrobātisko lidojumu dēļ diviem airBaltic reisiem ar 243 pasažieriem netika dota atļauja nolaisties Rīgā un vēl vairāki gaisakuģi bija spiesti riņķot debesīs, gaidot zaļo gaismu, lai nosēstos. Satiksmes ministrija (SM) dienesta pārbaudi par šo incidentu pabeigusi piektdien, taču par secinājumiem runā atturīgi, tikai norādot, ka "konstatētas vairākas sistēmiskas kļūdas".**Visas atļaujas bija** "Konstatētas problēmas, un rīkosimies, lai tās vairs neatkārtotos," par pārbaudē secināto saka SM preses sekretāre Ilze Eida. Lai no šādiem gadījumiem izvairītos nākotnē, tiks grozīti normatīvie akti, precizējot kārtības kritērijus, kā izsniedzamas atļaujas lidojumiem un kā tie veicami, stāstīja SM pārstāve. Ministrijas valsts sekretārs Nils Freivalds, lūgts sīkāk komentēt izmeklēšanas rezultātus, Dienai svētdien atzina, ka ar galaziņojumu vēl nav iepazinies. Jau vēstījām, ka uzņēmums K.S.Avia, kas organizēja akrobātiskos lidojumus, pasākumam bija saņēmis nepieciešamās atļaujas no Militārās policijas, Jūrmalas pilsētas domes un uzņēmuma Latvijas gaisa satiksme (LGS). Uz šī pamata atļauju šovam izsniedza arī Civilās aviācijas aģentūra. Par gaidāmajiem gaisa satiksmes traucējumiem tika informēts arī airBaltic. Lai viss notiktu bez starpgadījumiem, "aiz K.S.Avia pilotiem pat tika nosēdināts speciāls cilvēks, kurš atbildēja par sakariem", stāsta Dienas avots. Vēl viena par sakariem atbildīgā persona esot atradusies pludmalē. Taču tad, kad airBaltic lidmašīna neskaidru iemeslu dēļ tomēr ielidoja slēgtajā zonā, LGS dispečers nolēma nevis atbrīvot telpu, lai ļautu gaisakuģim nosēsties, bet gan novirzīja to gaidīšanas zonā, un pēc tam, kad lidmašīnai sāka beigties degviela, tā tika aizsūtīta uz kaimiņvalsts lidostu. "Dispečeram šajā gadījumā bija jāaptur šovs un jānosēdina komercreiss," apgalvo amatpersona. **Dispečera vainu nesaskata** LGS, kas koordinē lidojumus, gan neuzskata, ka šajā gadījumā ir vainīgs lidojuma dispečers. "Dispečera vainas šeit noteikti nav. Tās bija gan sistēmiskas problēmas, gan trūkumi iekšējos kontroles procesos," Dienai uzsvēra LGS valdes priekšsēdētājs Artūrs Kokars, kurš gan vienlaikus atzīst, ka daļēji atbildība būs jāuzņemas arī LGS. Sīkāk par notikušā iemesliem LGS plāno informēt nedēļas beigās, kad uzņēmums būs pabeidzis iekšējo pārbaudi. Ar airBaltic pārstāvjiem Dienai svētdien neizdevās sazināties, taču iepriekš lidsabiedrības viceprezidents Jānis Vanags laikrakstam sacīja, ka aviokompānija par ierobežojumiem gaisa satiksmē zinājusi, taču nebija informēta, ka būs liegta nosēšanās Rīgas lidostā. Piloti par to esot uzzinājuši tikai tad, kad jau pietuvojušies lidostai.
(papildināta ar 1.rindkopu)