Pēc jaunā TV3 seriāla kritušies "Panorāmas" reitingi
TV3 seriālu UgunsGrēks pārraida no pirmdienas līdz ceturtdienai, un laika ziņā tas pārklāj lielāko daļu Panorāmas. LTV ģenerāldirektors Edgars Kots un Ziņu dienesta (ZD) vadītājs Mareks Gailītis uzsver — piektdienās, kad nav seriāla, Panorāmas reitingi uzlabojas, arī pēc seriāla beigām Panorāmas pēdējās minūtēs reitingi kāpj.
Vai arī Panorāmas kvalitāte nav vainojama pie reitingu krituma? LTV vadība tā nedomā. "Diez vai pēkšņi esam sākuši ražot kaut kādu mēslu, ko neviens neskatās," saka M.Gailītis.
Daļēja atbildība par seriāla nonākšanu TV3 ēterā un tam sekojošo Panorāmas reitingu kritumu jāuzņemas LTV vadībai, kas decembrī, izšķiroties par izdevumu samazinājumu, atteicās arī no Neprāta cenas. E.Kots savu atbildību gan neredz, skaidrojot, ka citas iespējas kā strauji samazināt izdevumus par ceturtdaļu decembrī neesot bijis. Neprāta cena bija vairāk nekā pusmiljonu latu vērts projekts, turklāt izklaide nacionālajā pasūtījumā nav bijusi definēta kā prioritāte. E.Kots neuzskata, ka toreiz varēja samazināt Neprāta cenas izmaksas un apcirpt citus televīzijas izdevumus. Dienas rīcībā esoša informācija gan liecina, ka iepriekšējā apmērā (nedaudz vairāk kā 0,7 miljoni latu) toreiz palika budžets filmu iepirkšanai. Arī to neesot bijis iespējams apcirpt un vairāk demonstrēt jau iepirkto filmu atkārtojumus, lai tomēr salasītu naudu Neprāta cenai.
M.Gailītis pretēji E.Kotam gan tomēr atzīst, ka jūt arī savu atbildību par Neprāta cenas zaudēšanu un tam sekojošo Panorāmas reitingu kritumu. "Jā, es esmu atbildīgs, jo es esmu valdes loceklis," viņš saka. Lai arī ziņu šefs uzsver — izvēles nebija, viņa teiktais tomēr liecina par pretējo: "Valdē, skatot budžeta samazinājumu, bija jautājums, vai maniem cilvēkiem noņemt algas vai noņemt Neprāta cenai. Es nobalsoju par to, ka es labāk saviem cilvēkiem atstāju algas."
LU doktorants Dmitrijs Petrenko uzskata, ka LTV pašlaik saņem atmaksu par "snobismu" — tā strādājusi pārāk šaurai auditorijai, kas turklāt noveco, necenšoties to paplašināt. Cik strauji jāizdara izmaiņas? "Tas bija jādara jau vakar," teic D.Petrenko.
Kas tiks darīts, lai Panorāma atgūtu auditoriju? E.?Kots atbild: "Kanāla vadītāja un ZD vadītāja uzdevums ir risināt šos jautājumus. Šī gada laikā tas ir jādara, to nevar izdarīt vienas divu dienu laikā." Vai M.Gailītim būs jāzaudē amats, ja neizdosies līdz gada beigām Panorāmai iepūst jaunu elpu, E.Kots sola pateikt decembrī.
LTV iekšienē notiekot diskusijas par to, kā mainīt Panorāmu, un šobrīd tiek radīts jauns formāts, bet vairāk M.Gailītis atteicās stāstīt. Taču no abiem vadības pārstāvjiem noprotams — kamēr netiks citādi "sapakota" programma, nekas nemainīsies, jo starp ziņu pārraidēm esot nepieciešama izklaide. LTV cer, ka rudenī izdosies radīt jaunu seriālu, tomēr tas esot atkarīgs no LTV finansiālās situācijas.
Mediju pētnieks Sergejs Kruks domā, ka Panorāmas auditorijas rādītāji pasliktinājušies arī cita iemesla dēļ — ekonomiskie satricinājumi samazinājuši sabiedrības interesi par ziņu raidījumiem kopumā.
Uzmanību!
Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.
REITINGI
JANVĀRIS (tūkstošos)
Panorāma - 214
LNT ziņas (darbadienās) - 265,3
TV3 ziņas - 224,1
Nekā personīga - 318,4
De facto - 287,9
Top 10 - 294,2
MARTS (tūkstošos)
Panorāma - 172,5
LNT ziņas - 248,7
TV3 ziņas - 211,8
Nekā personīga - 256,8
De facto - 247,4
Top 10 - 289,5
Seko mums
Seko līdzi portāla Diena.lv jaunākajām ziņām arī sociālajos tīklos!
Ziņas e-pastā
Saņem Diena.lv aktuālās ziņas e-pastā!