Veikalu tīkla Maxima un tirgus izpētes kompānijas RAIT veiktais pētījums liecina, ka tikai 6% aptaujāto neiegādāsies dāvanas, bet 2% vēl nav izlēmuši, kā tieši rīkosies. Jautāti, kam šīs dāvanas paredzētas, 93% respondentu pauda, ka ģimenes locekļiem, 60% gatavojas iepriecināt arī savus radiniekus, bet 32% apdāvinās draugus. Tikai 15% sacīja, ka dāvanas plāno pirkt arī kolēģiem, un biežāk šādu atbildi izvēlējās sievietes, kas ir uzņēmumu vadītājas.
86% aptaujāto iedzīvotāju atzinuši, ka dāvanas iegādāsies lielveikalos un tikai 5% - gatavos tās paši.
Maxima Latvija noskaidrojusi, ka lielākā daļa jeb 75% iedzīvotāju Ziemassvētkus svinēs mājās kopā ar ģimeni, bet 15% dosies pie radiniekiem laukos. 10% svētkos plāno būt kopā ar draugiem, vai arī vēl nav izlēmuši, ko tieši darīs.
Lai arī Latvijas iedzīvotāji pētījumā atzinuši, ka ekonomisko krīzi izjūt ievērojami smagāk nekā to pauduši Lietuvas un Igaunijas iedzīvotāji, igauņi tomēr biežāk jeb 67% gadījumu sacīja, ka svētku mielastam tērēs līdz 40 latiem. Latvieši šādu atbildi izvēlējās 61% gadījumu, bet lietuvieši - 57%.
Aptaujas rezultāti liecina, ka ekonomiskā situācija ir ieviesusi krasas korekcijas svētku svinēšanas paradumos. Tajā pašā laikā aptaujas rezultāti atklāj, piemēram, ka par spīti sarežģītajai ekonomiskajai situācijai ir palielinājies to iedzīvotāju īpatsvars, kuri svētku galdā plāno likt eksotiskus produktus, proti 24% aptaujāto, parāda pētījums.