Laika ziņas
Šodien
Apmācies
Rīgā +4 °C
Apmācies
Sestdiena, 28. decembris
Inga, Irvita, Ivita, Ingeborga

Pirms vēlēšanām sola jaunus aģitācijas nosacījumus

Saeima nākamajā nedēļā varētu otrajā lasījumā skatīt grozījumus likumā par priekšvēlēšanu aģitāciju pirms Saeimas un Eiropas Parlamenta vēlēšanām, kā arī pirms pašvaldību vēlēšanām. Tautas partijas frakcijas vadītājs Māris Kučinskis ir pārliecināts, ka pretēji Providus bažām par lēno projektu izskatīšanas gaitu Saeima izmaiņas abos likumos galīgajā lasījumā varētu pieņemt līdz Ziemassvētkiem.

Pirms aģitācijas likumu grozījumu izskatīšanas trešajā lasījumā paredzamas diskusijas par grūti kontrolējamo reklamēšanos interneta vidē, kā arī pašvaldību bezmaksas laikrakstos, kur, kā sacīja Jānis Lagzdiņš (TP), tiek aprakstīti pašvaldību varoņdarbi. Likumā būs reglamentēta arī trešo personu — ar partijām nesaistītu fizisku vai juridisku personu — savā vārdā veikta priekšvēlēšanu aģitācija. Trešās personas priekšvēlēšanu aģitāciju varēs veikt 15 minimālo mēnešalgu apmērā, kas ir 2700 latu. Priekšvēlēšanu aģitāciju aizliegts veikt kapitālsabiedrībām, kurās vairāk nekā viens procents kapitāla daļu vai akciju pieder valstij vai pašvaldībām. Saeima partiju finansēšanas likumā paredzējusi tēriņu griestus politiskajam spēkam noteikt 32 santīmus uz vienu vēlētāju, kas būtu ap 450 000 latu. Valsts pārvaldes un pašvaldības komisijas deputāti uz izskatīšanu otrajā lasījumā sagatavotajos likumprojektos ir noteikuši, ka priekšvēlēšanu aģitācijas periods ir laika posmā no 120 dienām pirms vēlēšanām līdz vēlēšanu dienai. Vēlēšanu dienā, kā arī dienu pirms vēlēšanu dienas priekšvēlēšanu aģitācija būs aizliegta. Tagad šāds liegums nepastāv arī dienā, kad vēlētāji jau dodas balsot. M.Kučinskis, kurš komisijā atbild par projekta sagatavošanu, pieļāva, ka trešājā lasījumā šo normu vēl varētu koriģēt, paredzot reklamēšanās aizliegumu tikai vēlēšanu dienā. Sagatavotā redakcija ir kā kompromiss, jo Zaļo un Zemnieku savienība bija ierosinājusi liegt aģitāciju pēdējā nedēļā pirms vēlēšanām. Taču tādā gadījumā šajā laika posmā parādītos slēptās reklāmas un pieaugtu masu mediju ietekme uz vēlēšanu rezultātiem, pieļauj M.Kučinskis. Nākamā gada vasarā paredzētās pašvaldību un EP vēlēšanas parādīs, cik dzīvotspējīga ir norma, kas dod Korupcijas novēršanas un apkarošanas birojam (KNAB ) tiesības pārtraukt kādas partijas reklāmas kampaņu, saskatot tajā pārkāpumus. Taču KNAB ierobežotie resursi varētu apgrūtināt šīs kontroles veikšanu. Likumprojekts paredz, ka raidorganizācijas par raidlaika piešķiršanu ar partijām, deputātu kandidātiem vai to pilnvarotām personām slēdz līgumu tieši un nepastarpināti. Tas attiecas arī uz preses izdevumiem, kam nepastarpināti jāslēdz līgumi ar partijām par priekšvēlēšanu aģitācijas izvietošanu. Minētais ierosinājums saistīts ar nepieciešamību liegt starpniekiem laikus rezervēto raidlaiku vai reklāmas laukumu par paaugstinātu summu pārdot partijām. Raidorganizācijām vismaz 150 dienas pirms vēlēšanām jānosūta Nacionālajai radio un televīzijas padomei raidlaiku izcenojumi, preses izdevumiem aģitācijas izvietošanas izcenojumi jānosūta KNAB, kas šo informāciju publicēs internetā.

Uzmanību!

Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.

Seko mums

Seko līdzi portāla Diena.lv jaunākajām ziņām arī sociālajos tīklos!

Ziņas e-pastā

Saņem Diena.lv aktuālās ziņas e-pastā!

LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS

Vairāk LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS


Aktuāli


Ziņas

Vairāk Ziņas


Politika

Vairāk Politika


Rīgā

Vairāk Rīgā


Novados

Vairāk Novados


Kriminālziņas

Vairāk Kriminālziņas