«Pirmkārt, logo simbolizē Vienotības pirmo burtu. Tam ir vēl vairākas citas nozīmes, piemēram, uzvara. Forma apzīmē augšupeju no zemākā punkta. Ķeksītis arī tiek izmantots, lai atzīmētu kaut ko dažādos sarakstos,» Diena.lv stāsta E.Šulcs.
Par komiskajām līdzībām ar citiem simboliem E.Šulcs neuztraucas. «Tas ir pilnīgi dabiski, ka parādās dažādi joki par politiku. Lietās, kurām cilvēki netic, atrod sarkastiskus un pat negatīvus jokus,» spriež dizaineris. Līdzība ar Borata peldbiksēm simbola autoru uzjautrināja. «Viss ir atkarīgs no paša cilvēka, jo katrs attēlā saskata to, ko grib,» saka E.Šulcs.
Kā zināms, politiskajā apvienībā Vienotība ietilpst partijas Jaunais laiks, Pilsoniskā savienība un Sabiedrība citai politikai. Katra no partijām izvirzīja savu dizaina aģentūru, kura izveidoja maketu. Par logo veidotājiem izvēlējās Edgara Jaunupa (JL) uzaicināto dizaina aģentūru Brandbox.
Vaicāti, kā tapa Vienotības logo un kā partijas izvēlējās sulīgo zaļo krāsu, gan Pilsoniskās savienības pārstāve Dace Balode, gan Jaunā laika Rīgas domes frakcijas priekšsēdis Edgars Jaunups Dienai teica, ka process bijis demokrātisks, tajā piedalījušās visas partijas. Zīmola apakšgrupā sanākuši triju partiju pārstāvji kopā ar saviem padomdevējiem reklāmistiem, stāsta D.Balode.
E.Jaunups uzsver, ka logo izvēles nosacījumi bijuši - lai tas ir vienkāršs, lai simbolizētu Vienotības vārdu, lai tā ir skaidra un redzama zīme Vienotībai, kā arī lai, uz logo raugoties, tas liktos kaut kas svaigs un pozitīvs.
Vaicāti, kā vērtē izskanējušās skeptiskās iebildes par logo līdzību ar populāro Nike zīmolu, Saskaņas centra vēlēšanu logo, abi apvienības pārstāvji nemulst, E.Jaunups pat pasmejas, ka viņam vissmieklīgākais licies internetā klejojošais salīdzinājums ar britu komiķa Borata peldbiksēm. «Ja tā pieejam, pasaulē no jauna nav iespējams neko radīt. Nenošpikojām no Saskaņas centra,» saka E.Jaunups. Un turpina: «Mēs nācām no burta «V».»
Logo izstrādei neesot rīkots konkurss, toties tas notikšot Saeimas vēlēšanu reklāmas kampaņai, saka D.Balode.