"Cenas bija uzpūstas, un mēs būtu pārmaksājuši, bet tāds toreiz bija tirgus," atzīst agrākais SM konkursa komisijas vadītājs Andulis Židkovs, kurš tagad vada Pasažieru vilcienu. "Mums bija pētījums, ka cenas togad pārsniedza Vācijas līmeni."
Valdība šonedēļ atļāva Satiksmes ministrijai (SM) turpināt konkursu par rekonstrukciju Vidzemes šosejas posmā Rīga—Sēnīte un 14.decembrī atvērt atlasīto četru pretendentu piedāvājumus, starp kuriem beidzot ir arī ārzemju firmas ar vietējiem apakšniekiem. Izmaksas nokritušās gandrīz uz pusi. Tagad ceļš varētu maksāt 132 miljonus — aptuveni 5,5 miljoni latu par kilometru.
Laikraksts izvirza vairākus jautājumus saistībā ar šo projektu. Vai šie 24 kilometri katrā virzienā ir ceļš, kam visvairāk Latvijā vajadzīgs remonts? Vai 6,5—7 miljoni latu gadā nav pārāk liela summa par ietaupītām nepilnām trim brauciena minūtēm? Vai ceļu nevar rekonstruēt vienkāršākā tehnoloģijā un atlikušo naudu novirzīt citu daudz cietušu ceļu posmu remontam?
Žurnālistes Sanitas Jembergas pētījumu par šī ceļa posma rekonstrukcijas izmaksām "Zaļā gaisma ir, šaubas paliek" lasiet piektdienas laikrakstā Diena