Šlesera tendenci ministrijas uzņēmumos iecelt savējos pat bez izglītības un pieredzes, pauda neizpratni, kādēļ būtu jāinteresējas par viņa dēla nokļūšanu pasažieru pārvadātāja valdē. "Sanāk tā, ka neviens no maniem radiniekiem nevar strādāt, ja es strādāju pie liela priekšnieka. Ko jūs rakājaties pa manu ģimeni? Es to nesaprotu. Es taču par jūsējo nerakājos!" viņš sacīja, ignorējot jautājumus par to, cik laba prakse ir nonākt labi apmaksātos darbos bez konkursa un tikai pateicoties ģimenes saitei ar attiecīgo ministru.Viņa dēlam esot Latvijas Lauksaimniecības universitātē iegūts bakalaura grāds specialitātē, kuru viņš neatklāja, un pieredze mārketingā "ļoti lielā slavenā firmā". Dēls par darbu Satiksmes ministrijā esot interesējies pats un viņš nezinot, kā nonācis PV.
Šlesers vēlas skatu no malas
Decembra beigās PV valdē ieceltā E.Upenieka alga ģimenei vairāk nekā pietiekami atsver tēva zaudēto ienākumu padomē - uzņēmumā informēja, ka mēnesī K.Upenieks, kas atbildēšot par mārketingu, saņems Ls 4000 pirms nodokļu nomaksas.
Jau vairākas dienas Dienai uzņēmumā nav izdevies iegūt jaunā valdes locekļa CV, taču LTV pirmdien vēstīja, ka šofera dēls iepriekš ir strādājis par kārtībnieku pašvaldības policijā un referentu Valsts probācijas dienestā. Dienai šorīt nav izdevies sazināties ar jauno valdes locekli viņa darba vietā. Ministrs apgalvojis, ka K.Upenieka iecelšanai nav sakara ar nepotismu, bet gan izvēlēts pēc profesionāliem kritērijiem. Uzņēmums pagaidām nav atbildējis, pēc kādiem principiem iecelti jaunie valdes locekļi, jo konkursa, acīmredzot, nav bijis.
A.Šlesers izteicies, ka uzņēmumam patlaban ir ļoti svarīgi iegūt iespēju "apskatīties uz lietām no malas", tāpēc "pieredze, kas ir saistīta ar mārketinga jomu, manuprāt, ir ļoti svarīga šim uzņēmumam". Viņš uzskata, ka uzņēmumam ir būtiski zināt, ko domā klienti, kādā veidā uzlabot servisu, "un tas būs šī valdes locekļa galvenais uzdevums".
Ar Šleseru nav saistības tikai vienam
Valsts akciju sabiedrības "Pasažieru vilciens" vadība ir viena no politizētakajām starp visiem valsts uzņēmumiem, jo no deviņiem cilvēkiem astoņi nav politiski neitrāli profesionāļi, liecina Dienas pētījumi.
Uzņēmuma četru cilvēku padomē visiem ir saistība ar A.Šleseru. Padomi vada viņa preses sekretārs, bijušais LNT žurnālists Ģirts Dripe, kurš savā karjerā nav specializējies transporta jomā, toties ir citas A.Šlesera uzticības personas Laura Dripes brālis. Padomē strādā arī bijušais Satiksmes ministrijas valsts sekretārs Jānis Maršāns, A.Šlesera kādreizējais palīgs un virknē SM uzņēmumu padomēs strādājušais Arnis Pļaviņš, un Valdis Apsītis, kurš līdz oktobra beigām vadījis tagad likvidētos "Skandi holdings" un "Skandi mode". Ar tiem saikne atrodama pat ministra oficiālajā CV.
Savukārt uzņēmuma valdi ar Ls 5000 algu un nepabeigtu augstāko izglītību vada vēl viens bijušais A.Šlesera preses sekretārs un padomnieks Reinholds Pelše. Kopā ar K.Upenieku decembrī valdē iecelts arī Ervins Straupe, bijušais Latvijas ceļa izpilddirektors, kurš bija viena no centrālajām figūrām Tautas partijas nomelnojošo skrejlapu lietā pirms 8.Saeimas vēlēšanām. Tāpat tajā strādā Gatis Kamerūts, kas neilgu laiku bijis neveiksmīgās prāmju kompānijas Rīgas jūras līnijas vadītājs un kandidējis vēlēšanās no sociāldemokrātu saraksta.
Vienīgais, kuram nav redzamas saistības ar partijām vai satiksmes ministru, ir valdes loceklis Ivars Zaļais.