Jau vēstīts, ka Berlīnes policisti bijuši pārsteigti, aizturot tūristu autobusu no Latvijas, kura odometrs rādījis, ka ar to nobraukti 1,8 miljoni kilometru. Tas ir tikpat, cik aptuveni 45 reizes apbraukt apkārt zemeslodei vai divas reizes aizbraukt uz Mēnesi un atpakaļ. Plašsaziņas līdzekļi arī vēstīja, ka vizuālā apskatē atklājušies daudzi veciem un nokalpojušiem transportlīdzekļiem raksturīgi defekti – gandrīz nedarbojušās bremzes, pilnīgi nodilušas riepas, saplaisājis vējstikls, stipri sarūsējusi virsbūve.
A.Caune uzsvēra, ka 1992.gadā ražotajam autobusam regulāri saskaņā ar likumu - reizi pusgadā - tiek veiktas tehniskās apskates. Publiski izplatīto informāciju par autobusa vainām viņš nosauca par saltiem meliem, piebilstot, ka nekādas pārbaudes policija pat neveica. Turklāt joprojām tiekot novilcināta tehniskās kontroles veikšana - jau trešo dienu.
Viņš arī piebilda, ka jebkurā transporta firmā pateiks: 1,8 miljoni kilometru autobusiem un kravas auto ir normāls noskrējiens, turklāt tikpat daudz transportlīdzeklis vēl var nobraukt. Viņaprāt, Vācijas policija pat nevarēja šo mērījumu nokontrolēt, jo tahogrāfs kontrolē līdz miljonam, bet tagad ierīces rāda mazāku nobraukumu. Kad Mārītes pirka šo autobusu, tas bija nobraucis jau aptuveni 600 000 kilometru, un tas bija pirms aptuveni trīs gadiem.
"Policija un preses pārstāvji ieradās ar dažu minūšu starpību, viņi bija
gatavi uz šovu, bet mūs nelaida īpaši klāt. Tikai teica visu laiku:
"Weg!Weg! (Ejiet prom - vācu val.)," atminējās uzņēmuma pārstāvis. Vaicāts, kāda ir policijas motivācija tā rīkoties, viņš teica, ka ir dzirdējis par šādiem gadījumiem gan ar autobusiem, gan smagajām automašīnām, turklāt tas notiekot tieši Berlīnē. Viņš arī esot sazinājies ar nelaimes brāļiem, kas iekļuvuši līdzīgos gadījumos. Bijis pat tāds gadījums, ka policija atradusi problēmas arī pirms nedēļas tehnisko apskati izgājušam autobusam.
Mārītes autobuss vedis ticīgo grupu no Latvijas uz Šveici. Aizturēšanas brīdī tas atradās pie draudzes mājas, atļautā vietā. "Mana versija – tiklīdz viņi ierauga Austrumeiropas mašīnas, kuras objektīvi vecākas nekā viņu un kurām vieglāk atrast visādas lietas, pie kā piesieties, tā uzreiz ņemas pārbaudīt." Aģentūrai LETA viņš pauda viedokli, ka īpaši autobusi no Austrumeiropas Vācijas policijai esot kā "medusmaize", jo Vācijā autobusi esot krietni modernāki, taču tūrisma firmas no Latvijas un citām Austrumeiropas valstīm joprojām izmanto vecākus autobusus.
Līdz šim uzņēmumam ar šādiem gadījumiem nav nācies saskarties.
A.Caune policijas rīcību vērtē kā necienīgu, taču nelolo ilūzijas, ka izdosies pierādīt savu taisnību. Viņš arī prognozēja, ka kāda vaina autobusam tiks atrasta, kas savukārt izmaksās vairākus desmitus tūkstošu. Arī cita autobusa sarūpēšana braucēju grupai, pēc viņa teiktā, izmaksājusi vairākas reizes vairāk nekā tas būtu Latvijā, jo Eiropā ir augstākas cenas un sezonas laikā autobusu atrast nav tik viegli. Vaicāts, vai mēģinās piedzīt zaudējumus, A.Caune atzina, ka mēģinās to darīt, taču uz Latvijas valsts palīdzību viņš necerot.
Mārītes nodarbojas ar dažādiem pasažieru pārvadājumiem, sākot no teātra izrādēm un hokeja spēlēm un beidzot ar garākiem ceļojumiem.