Lai gan grozījumus Patērētāju tiesību aizsardzības likumā vakar Saeima izskatīja tikai otrajā lasījumā, kam sekos vēl trešais, debates atklāja viedokļu atšķirības par to, vai mīkstināt pašreiz spēkā esošo reklāmas aizliegumu un atļaut kredītu reklāmas vai tomēr to nedarīt.
Turpmāka aizlieguma atbalstītāji norāda, ka reklāmu atgriešanās var izraisīt jaunu ātro kredītu vilni, savukārt reklāmas atļaušanas aizstāvji argumentē, ka pašlaik cilvēkiem nav iespēju iegūt informāciju par jauniem komersantiem un viņu piedāvātiem kreditēšanas pakalpojumiem. Deputātu balsojums atklāja, ka reklāmas aizliegumu saglabāt vēlas citos jautājumos ideoloģiski atšķirīgās Nacionālā apvienība un Progresīvie, savukārt domas dalās Apvienotajā sarakstā, kur daļa deputātu nebūt neatbalsta Edvarda Smiltēna priekšlikumus.
Kam jāuzrauga ātrie kredīti Iebildumus neraisīja Jāņa Patmalnieka (JV) priekšlikums pagarināt laika periodu nakts stundās, kad kredītus noformēt nedrīkst, – līdz šim aizliegums bija no 23.00 līdz 7.00, pēc likuma grozījumu stāšanās spēkā tas būs no 21.00 līdz 9.00. Debatēs ieskanējās vairāku deputātu vēlme mainīt ātro kredītu uzņēmumu uzraudzību, lai ar to nodarbotos nevis Patērētāju tiesību aizsardzības centrs (PTAC), bet Latvijas Banka, taču tas ir tālāku diskusiju jautājums.
Visu rakstu lasiet avīzes Diena piektdienas, 14. februāra, numurā! Ja vēlaties laikraksta saturu turpmāk lasīt drukātā formātā, to iespējams abonēt klikšķinot šeit!
Raksta cena: €1.00