Ušakovs atzina, ka, no vienas puses, patlaban esošā mācību priekšmetu proporcija - 40% krievu valodā un 60% latviešu valodā (40:60) - ir tīri normāla, jo tā nodrošina gan labas kvalitātes izglītību, gan to, ka bilingvālo skolu absolventi pietiekami labi pārzina latviešu valodu. Bet, ņemot vērā problēmas ar skolotājiem - Rīgā divas trešdaļas pedagogu ir pirmspensijas vecumā, kas traucē izglītošanas procesa organizēšanā, - būtu jādod lielāka brīvība proporciju noteikšanā pašām skolām.
"Ja tādu skolās iedos, proporcijas var svārstīties plus mīnus tā paša 40:60 sadalījuma robežās. Ja ir viens labs skolotājs vienā priekšmetā, bet nav citā priekšmetā, kas arī saistīts ar valodas zināšanām, lielāka brīvība ļautu elastīgāk organizēt procesu, saglabājot kvalitāti," skaidroja SC politiķis.
Ušakovs norādīja, ka 40:60 sistēmas ieviešana nav devusi labus rezultātus tajās skolās, kurās nebija stipra kolektīva un kas atrodas sociāli nelabvēlīgā vidē. "Tajās skolās ir problēmas ar kvalitāti, kas saistītas ar bilingvālo izglītību. Līdz ar to lielāka brīvība šajā ziņā varētu palīdzēt," atzina Rīgas mērs.
SC līderis "lielāku brīvību" skaidroja šādi - tas nozīmē, ka vienā skolā var būt nevis 60:40, bet 55:45, varbūt kādā citā arī 73% priekšmetu varētu būt vienā valodā. Pēc viņa domām, neviena skola īpaši neatkāpsies no tām proporcijām, kas tām ir. "Tas varētu būt plus mīnus kāds mācību priekšmets, izejot no skolas konkrētām vajadzībām," teica Ušakovs.