Kā pēc valdības sēdes sacīja B.Fliks, zemi lidosta jaunā termināļa celtniecībai airBaltic tiks iznomāta uz 50 gadiem, kāda būs zemes nomas cena vēl nav zināms. Pēc B.Flika teiktā airBaltic jaunā termināļa būvei, visticamāk, dibinās jaunu meitas sabiedrību, savukārt paša termināļa celtniecība varētu īstenot sadarbībā ar Turcijas kompānijas TAV. Atgādinām, ka satiksmes ministra Aināra Šlesera (LPP/LC) laikā, TAV un Skonto būve tika atzīti par uzvarētāju vērienīgi iecerētā lidostas pārbūvē. Mainoties valdībām, pērn pavasarī, konkurss, kurā uzvarēja TAV, tika atcelts, jo A.Šlesera laikā apstiprinātie lidostas paplašināšanās plāni tika atzīti par nereāliem.
B.Fliks stāstīja, ka jaunā termināļa izmaksas būs aptuveni 90 miljoni eiro un ka visus celtniecības darbus vajadzētu pabeigt 2013.gadā. Kā būtiskāko finansēšana avotu B.Fliks minēja banku kredītus. Viņš atzina, ka airBaltic jau ir bijušas sarunas ar bankām par aizdevumiem jaunā termināļa būvniecībai, taču atturējās atbildēt konkrēti ar kādām bankām runāts. No viņa teiktā varēja secināt, ka tās ir starptautiskas bankas, kas nestrādā Latvijā.
Pagaidām nav skaidrs, kāda tieši būs airBaltic sadarbība ar turku kompāniju TAV. B.Fliks solīja, ka tuvākajā laikā tas varētu būt skaidrs, jo notiks sarunas ar TAV pārstāvjiem, kurās paredzēts panākt vienošanos par sadarbības formu. Nojaušams gan, ka TAV varētu iegūt tiesības sniegt lidostas pakalpojumus jaunajā terminālī.
B.Fliks noliedza, ka airBaltic iegūstot tiesības būvēt jauno termināli, nostiprinās monopolstāvokli Rīgas lidostā. Pēc viņa vārdiem jauno termināli varēs izmantot arī airBaltic sadarbības partneri, turklāt tiesības noteikt tos, kas var lietot jauno termināli, būšot arī Rīgas lidostai. Lai gan nav paredzēts, ka lidosta Rīga investē naudu jauna termināļa celtniecībā, ir skaidrs, ka tieši tai vajadzēs nodrošināt infrastruktūru jaunajam terminālim – ceļus, pievedceļu utml. Cik tas varētu izmaksāt, nav skaidrs.
Jāatgādinā, ka valdība joprojām nav apstiprinājusi papildus ieguldījumu airBaltic pamatkapitālā par 15 miljoniem latu, par ko konceptuāla vienošanās tika panākta jau pērn vasarā. Valstij Satiksmes ministrijas personā pieder 52,6% airBaltic kapitāla, bet 47,2% - B.Flikam piederošajam uzņēmumam Baltijas aviācijas sistēmas.
(papildināts viss teksts)