"Spānija un Austrālija pirms gadiem ieviesa sodu, nosakot ķiveri riteņbraucējiem kā obligātu. Velosipēdistu skaits samazinājās par 20 procentiem, tas bija bremzējošs faktors. Braucēji vai nu cīnījās ar policistiem, vai nu vienkārši nebrauca. Ārsti ir izpētījuši, ka velosipēdisti visvairāk gūst nevis galvas traumas, bet gan muguras traumas. Priekš kam tad vajag ķiveri? Nevienā valstī ķivere nav obligāta, ne Vācijā, ne Holandē," norāda velobraucējs.
Latvijā ķivere ir obligāta bērniem vecumā līdz 12 gadiem. "Tas ir likumsakarīgi, jo bērni nav prognozējami," tā O. Stoļerovs.
Velosipēdistam līdzi ir jābūt vai nu velosipēdista tiesībām, vai arī citas kategorijas, piemēram, motociklu A vai vieglās automašīnas B kategorijas vadītāja tiesības. “Noteikumos ir rakstīts, ka velobraucējam uz braucamās daļas ir jābūt velotiesībām. Pretējā gadījumā, ja velobraucēju notrieks auto, vainīgs būs velobraucējs tikai tāpēc, ka viņam nebija tiesību,” skaidro eksperts.
"Polijā vispārizglītojošās skolās obligātā kārtā māca velobraukšanu un pie diploma izniegšanas dod arī velosipēdista apliecību," atklāj O. Stoļerovs. Latvijā Ceļu satiksmes drošības direkcijā tiesības var nolikt par velti. "Diemžēl mūsu izglītības iestādes nav gatavas apmācīt," viņš saka.
Valsts policijas Prevencijas pārvaldes priekšnieks Edmunds Zivtiņš portālu Diena.lv informēja, ka pašlaik, saistībā ar vasaras sākumu, policija strikti skata, lai velosipēdisti nebrauktu reibumā un lai būtu līdzi dokumenti. Pagaidām par ķiveres nelietošanu sods nav paredzēts.
"Tomēr ir sarunas par ķiveres padarīšanu par obligātu. Problēma ir aktualizēta, jo ir daudz kritienu ar galvas sasitumiem. Taču nekādu konkrētu risinājumu nav, datumi normas ieviešanai nav noteikti. Par soda apmēru pāragri runāt. Varētu būt brīdinājums vai minimāls naudas sods. Mums ir pēc iespējas liberālāk jāattiecas pret velobraucējiem, lai būtu mazāk automašīnu un vairāk velobraucēju," tā E. Zivtiņš.
Pašlaik sods par velosipēdista braukšanu bez tiesībām ir 5 - 20 lati vai brīdinājums. Diemžēl policijas statistikā atsevišķas ailes par velosipēdista braukšanu bez tiesībām nav. Līdz 23.maijam šogad sastādīti 3 119 administratīvā pārkāpuma protokoli. Par braukšanu alkohola reibumā no tiem ir 1249. Pērn par šo laiku 3381 sastādīti protokoli un reibumā – 1362.
Velosipēdists: sods par braukšanu bez ķiveres mazinās velobraucēju skaitu
Velispēdistu skaits būtiski samazināsies, ja āizsargķiveres lietošanu padarīs obligātu un uzliks naudas sodu, norāda SIA Velokurjers direktors, Latvijas riteņbraucēju biedrības valdes loceklis Oļegs Stoļarovs, atsaucoties uz ārvalstu pieredzi. SIA Velokurjers direktors, Latvijas riteņbraucēju biedrības valdes loceklis Oļegs Stoļarovs aicina iepazīties ar rietumvalstu pieredzi.
Uzmanību!
Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.