lv informēja VID komunikācijas daļā."Šobrīd VID informātikas speciālisti strādā pie problēmas cēloņu noskaidrošanas iesaistot arī datu bāzu programmatūras ražotāju ekspertus. Problēma tiks novērsta iespējami īsākā laikā, bet precīzi to prognozēt nav iespējams," informēja iestādes pārstāvji. Šobrīd nodokļu maksātājs, ierodoties Klientu apkalpošanas centrā, joprojām var saņemt konsultācijas nodokļu jautājumos, apstiprinātas dokumentu kopijas, iesniegt pārskatus kā arī pieteikumus par izziņu sagatavošanu un dažāda veida iesniegumus. Nepieciešamības gadījumā VID var sagatavot vēstuli, ar kuru apstiprina, ka dienests šobrīd nevar izsniegt pieprasītās izziņas tehnisku iemeslu dēļ.Problēmas esot radušās ar datu bāzi NIS, kas nozīmē, ka nav redzama informācija par nodokļu maksātājiem, līdz ar to VID nevar izsniegt dokumentus, kuru sagatavošanai nepieciešama šāda informācija.VID pārstāvji arī norādīja, ka no klientu apkalpošanas viedokļa problēmas radušās tikai trešdien, taču tās parādījušās otrdien.Šī nav pirmā reize, kad VID vārds izskan saistībā ar nekvalitatīvu programmatūru. Šī gada februārī Latvijas Universitātes Matemātikas un informātikas institūta Mākslīgā intelekta laboratorijas līdzstrādnieks Ilmārs Poikāns ar segvārdu Neo, izmantojot “drošības caurumu”, piekļuva VID datubāzēs saglabātajiem datiem par valsts amatpersonu atalgojumu un nopludināja tos internetā.
Iestāde ir pārliecināta, ka šoreiz tas nav bijis kiberuzbrukums.