Laika ziņas
Šodien
Skaidrs
Rīgā +2 °C
Skaidrs
Pirmdiena, 30. septembris
Menarda, Elma, Elna

Zatlers: eksperiments apliecina, ka Latvijas vēsture jāmāca atsevišķi

"Paldies par _Dienas _eksperimentu, un tas ir tikai apliecinājums Valsts prezidenta mudinājumam vairāku gadu garumā noteikt Latvijas vēstures apmācību kā atsevišķu priekšmetu," tā, lūgta sniegt Valsts prezidenta Valda Zatlera komentāru par laikraksta Diena eksperimentā atklāto, ka skolēnu zināšanas par Latvijas vēsturi ir sliktas, Diena.lv norādīja viņa preses sekretāre Ilze Rassa.

Viņa norādīja, ka V.Zatlers šo jautājumu jau iepriekš uzrunājis vairākos gadījumos un plāno pārrunāt ar izglītības un zinātnes ministri Tatjanu Koķi nākamajā iespējamajā tikšanās reizē.

I.Rassa atgādināja, ka par Latvijas vēsturi kā atsevišķu mācību priekšmetu prezidents runāja 2008.gada maijā, piedaloties skolēnu konkursa vēsturē "Vēsture ap mums" noslēguma ceremonijā. Savukārt šopavasar, gatavojoties Latvijas neatkarības atgūšanas 20.gadadienas svinībām, V.Zatlers, viesojoties Latvijas skolās reģionālo vizīšu un projekta Iespējamās misija ietvaros, īpaši pārrunāja 4.maija nozīmi, kā arī aicināja izglītības un zinātnes ministri šo jautājumu pavasarī iekļaut skolu mācību programmā, veidot diskusijas. Prezidents norāda: lielākajai daļai jauniešu nav emocionālā pārdzīvojuma par šo notikumu, jo viņi vēl nebija dzimuši, bet ir iespējas par tiem runāt ar skolotājiem, vecākiem vai citiem ģimenes locekļiem. Viņš arī izteicies par nepieciešamību izstrādāt mūsdienīgas mācību grāmatas Latvijas vēsturē, izmantot priekšmeta apguvē dažādus mācību palīglīdzekļus.

Prezidents gan atzīst, ka darbam ar vēstures mācīšanu ir jānorit pastāvīgi un gan skolām, gan ģimenēs ir jāveicina diskusijas par vēstures izzināšanu. Ar atsevišķām iniciatīvām vien, viņaprāt, nepietiek.

V.Zatlers gan atturas atbalstīt kādu no piedāvātajiem risinājumiem, kā mācīt Latvijas vēsturi. Piemēram, saskaņā ar Izglītības un zinātnes ministrijas ierosinājumu 6. un 7. klasē skolēni mācīsies pasaules vēsturi, bet 8. un 9. klasē - Latvijas vēsturi. Pret plānotajām pārmaiņām iebilst liela daļa skolotāju, vēsta Diena. Ozolnieku vidusskolas vēstures skolotājs Arnis Kleinbergs stāstījis, ka viņš vēstures stundās tēmas izklāstīja paralēli: vispirms skolēniem ļāva izprast notikumus pasaulē, tad - Latvijā. Tāpēc viņš vēl pieļautu iespēju nodalīt Latvijas un pasaules vēsturi kā atsevišķus priekšmetus, ja tos mācītu paralēli. Šādu programmu jau izstrādājis vēsturnieks Indulis Ķēniņš, kurš stāsta, ka tas nozīmētu vienu stundu nedēļā veltīt pasaules vēsturei un otru stundu - atbilstošam laika posmam Latvijas teritorijā.

"Prezidents šādas lietas nevar izvērtēt, tam jāpaliek izglītības speciālistu ziņā," teic I.Rassa.

Kā vēstīts, Diena eksperiments rāda: labas zināšanas par pašu valsts vēsturi ir vien retajam, biežāk atbildētājiem notikumi bija sajukuši vienā putrā. Piemēram, atbildot uz jautājumu, kas tiek atzīmēts 4.maijā, puse jauniešu zina, ka šajā dienā tika atjaunota Latvijas neatkarība. Pārējo atbildes - "nemieri Rīgā", "lielās barikādes", "Krievijas karaspēka uzvara pār vāciešiem", "tiek pieminēti karā kritušie".


Uzmanību!

Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.

Seko mums

Seko līdzi portāla Diena.lv jaunākajām ziņām arī sociālajos tīklos!

Ziņas e-pastā

Saņem Diena.lv aktuālās ziņas e-pastā!

LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS

Vairāk LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS


Aktuāli


Ziņas

Vairāk Ziņas


Politika

Vairāk Politika


Rīgā

Vairāk Rīgā


Novados

Vairāk Novados


Kriminālziņas

Vairāk Kriminālziņas