Laika ziņas
Šodien
Migla

Rīgas satiksmes pilotprojekts: Drīkstēs transportā iekāpt tikai pa priekšējām durvīm

Ļaujot sabiedriskajā transportā iekāpt tikai pa priekšējām durvīm, pašvaldības SIA Rīgas satiksme cer samazināt nereģistrēto braucienu skaitu, šodien žurnālistiem pastāstīja uzņēmuma valdes loceklis Jānis Meirāns.

Sākot ar 8. jūliju, šāds pilotprojekts tiks īstenots piecos maršrutos. Izmaiņas skars 1. trolejbusa, kā arī 10., 20., 28. un 60. autobusa maršrutus. Pilotprojekts ilgs divus mēnešus un pēc tam iegūtie dati tiks apkopoti, lai lemtu - vai ko tādu būtu lietderīgi ieviest pastāvīgā lietošanā.

Pēc Meirāna teiktā, izvēlētie maršruti nav pārlieku noslogoti un izvēlēti apzināti, lai saprastu, kā tas ietekmē pasažieru iekāpšanas un izkāpšanas laiku, validēto braucienu skaitu un kā pārmaiņas uzņems pasažieri.

Pēc viņa teiktā, galvenais eksperimenta mērķis ir mudināt iedzīvotājus aktīvāk validēt e-talonus. Pirms tam, veicot eksperimentus, uzņēmums konstatējis, ka atsevišķos maršrutos validāciju skaits par vairāk nekā 20% atšķiras no reālā pasažieru skaita.

"Varbūt daļa nevalidēto e-talonu īpašnieku to nedara apzināti, un braucienu reģistrēt piemirst, piemēram, studenti un pensionāri, taču tas diezgan būtiski ietekmē mūsu statistiku un finanšu rādītājus. Ja iegūsim objektīvus datus par pasažieru plūsmām, tas mums palīdzēs optimizēt uzņēmuma darbu," pauda Meirāns.

Realitātē, transportlīdzekļiem apstājoties pieturvietā, atvērsies tikai priekšējās iekāpšanas durvis, bet pēc brīža atvērtas tiks arī izkāpšanai paredzētās durvis. Šāda prakse tiekot piekopta arī citviet pasaulē - Londonā, Parīzē, Amsterdamā un citviet, stāstīja uzņēmuma pārstāvis.

Pasažieru informēšanai uz transportlīdzekļu durvīm tiks izvietotas informatīvas uzlīmes, kā arī pieturvietās būs izvietoti informatīvi tablo.

Vienlaikus uzņēmuma pārstāvji neslēpa, ka, pat, ja pilotprojekts izdosies un tiks atzīts par labu esam, pilnīgi visos transportlīdzekļos šādu sistēmu vienalga ieviest nebūs iespējams to noslogotības dēļ.

Top komentāri

Krējums Saldais
K
Tas ir milzīgs progress! Krievu laikos pa priekšējām varēja tikai izkāpt.
Hmm..
H
Un kā tad māmiņas ar bērnu ratiņiem tiks iekšā?
Krējums Saldais
K
Interesanti, kā to realizēs zemās grīdas tramvajos? Un vispār, lētāk būtu atjaunot konduktorus, bet vēl lētāk, kā Tallinā - braukt bez maksas. Šaubos vai e_talona, IT, biļešu automātu, banku tranzakcijas izmaksu, sakaru un visa tā uzturēšanas izmaksas ir ekonomiski izdevīgākas nekā bezbiļetnieku izķeršana ar kontrolieriem, apsargiem un pašvaldības policijas mobilajām patruļām. Kāds ir rēķinājis ciparus? Nesanāk, ka braukt par brīvu ir par kādu 1/3 lētāk?
Skatīt visus komentārus

Uzmanību!

Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.

Seko mums

Seko līdzi portāla Diena.lv jaunākajām ziņām arī sociālajos tīklos!

Ziņas e-pastā

Saņem Diena.lv aktuālās ziņas e-pastā!

LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS

Vairāk LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS


Aktuāli


Ziņas

Vairāk Ziņas


Politika

Vairāk Politika


Rīgā

Vairāk Rīgā


Novados

Vairāk Novados


Kriminālziņas

Vairāk Kriminālziņas