Šādu vīziju izstādes _Rīga bez sastrēgumiem_ ietvaros Rīgas domes satiksmes komitejas deputātiem otrdien prezentēja arhitekts Sergejs Ņikiforovs. Satiksmes departaments, kam komiteja uzdeva līdz decembrim izpētīt iespējas ieceri realizēt, jau tagad norāda, ka būs nepieciešami lieli ieguldījumi infrastruktūras izveidē, turklāt grūti būs vienoties ar VAS _Latvijas Dzelzceļš_, kas prasīs maksu par sliežu izmantošanu. 19.gadsimtā, sākot attīstīties Rīgas sabiedriskajam transportam, sākotnēji pajūgu, vēlāk motorizēto transportlīdzekļu veidā, tas ir gājis tieši uz pilsētas centru. Kā ieceres prezentācijā sacīja S.Ņikiforovs, 150 gadu laikā nekas daudz nav mainījies. "Viss sabiedriskais transports joprojām iet neglābjami caur centru." Taču, lai šķērsotu Rīgu, vairāk vajadzētu izmantot dzelzceļu, kurš atrodas pietiekami tuvu centram, bet sastrēgumi to neietekmē. Šobrīd šis dzelzceļa aplis, kurā ietilpst Centrālā, Zemitānu, Brasas un citas stacijas ir, praktiski noslēgts. Trūkstošo posmu aptuveni viena kilometra garumā no Eksporta ielas līdz Centrāltirgum varētu radīt Daugavas krastmalas rekonstrukcijas ietvaros, vienlaicīgi izveidojot segta autotransporta kustības koridoru zem gājēju promenādes, piedāvā arhitekts, norādot, ka būtu arī jāpalielina staciju skaits. Šādi iedzīvotāji pilsētas centra pievārtē varētu piebraukt ar vilcienu un pārsēsties sabiedriskajā transportā vai turpināt ceļu kājām, jo attālums pa diognāli starp sliedēm ir tikai 3,5 km. S.Ņikiforovs norāda, ka tas būtu ievērojami ātrāk nekā braukt cauri ar automašīnu, jo, pilnu apļa veikšanai, vilcienam būtu vajadzīgas ne vairāk kā 20 minūtes. Līdzīgu loku, izmantojot esošos sliežu koridoru, ir iespējams veidot Pārdaugavā. Sākotnēji krastus varētu savienot izmantojot Dzelzceļa tiltu, nākotnē pēc Ziemeļu šķērsojuma izbūves varētu iegūt arī lielo loku. "Ir vērts [ierosinājumu] vērtēt," atbildot un deputātu jautājumiem par projekta nākotni, sacīja domes Satiksmes departamenta direktora vietnieks Edgars Strods. Viņš gan norādīja, ka daudz kas atkarīgs ne tikai no projekta izmaksām, bet arī no tā, vai pašvaldībai izdosies vienoties ar valsts _LDz_ par papildus vilcienu palaišanu un pašvaldības dotācijas apmēru.Departamentam pēc frakcijas _Jaunais laiks _(_JL_) ierosinājuma uzdots līdz decembrim veikt analītisku pētījumu par šāda projekta ekonomiskajiem ieguvumiem, par pasažieru plūsmām un apjomiem, kā arī nepieciešamo investīciju apjomu un citiem jautājumiem._Diena _jau pērn rakstīja, ka privātuzņēmums SIA _Pilsētas ganības_ šajā sliežu lokā gatavs tuvāko gadu laikā uzbūvēt dzelzceļa staciju un autoostu augošajā Skanstes ielas rajonā, ko pēc prognozēm varētu izmantot aptuveni 5000 cilvēku dienā.
Apsvērs iespēju Rīgas pilsētas satiksmē integrēt dzelzceļa loku ap centru
Iespējas būtiski palielināt sabiedriskā transporta kapacitāti pilsētas centrā bez radikālas iejaukšanās ir ļoti niecīgas, bet, piemēram, metro izveidošana būtu pārāk dārga. Tādēļ Rīgai jāizmanto potenciāls, kas tai jau ir - sabiedriskais transports jāvirza ap pilsētas centrālo daļu, lietojot esošo sliežu koridoru.
Uzmanību!
Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.