Diena eksperimentā centās noskaidrot, cik ilgi var braukt Rīgas sabiedriskajā transportā bez biļetes un kāda ir kontrolieru attieksme pret bezbiļetniekiem. No 32 braucieniem kontrole notika trijos, bet sodu nācās samaksāt tikai vienreiz. Stereotips par agresīvajiem kontrolieriem neapstiprinājās, drīzāk tieši otrādi - kontrolieri, izvairoties no konflikta, bezbiļetniekus bieži vien palaida bez soda. Bijušais RS Kontroles daļas vadītājs Modris Jaunups (JL) to skaidroja ar RD politiķu pārspīlētajām rūpēm par savu tēlu - kontrolieriem esot aizliegts iesaistīties konfliktos, lai neradītu negatīvu rezonansi medijos.
V. Baraņņiks gan šādus pārmetumus noliedz: «Ir redzama arī negatīvā puse no kampaņas, kas notika pagājušogad [kad kontrole bargi vērsās pret bezbiļetniekiem], bet jau toreiz teicu, ka varbūt taisnība ir abās pusēs, ne tikai bezbiļetnieku.» Viņš tomēr Dienai atzina, ka pēc publikācijas izlasīšanas plāno pārrunas ar RS valdes priekšsēdētāju Leonu Bemhenu.
Jautāts, vai nevajadzētu, piemēram, palielināt kontrolieru pilnvaras, piešķirot viņiem tiesības aizturēt bezbiļetniekus, V. Baraņņiks aizrādīja, ka tas būtu saistīts ar likumu grozījumiem valsts līmenī, līdz ar to ātri nenotiktu.
Tikmēr bijušais Rīgas mērs Jānis Birks (TB/LNNK) Dienai pauda pārliecību, ka atteikšanās no konduktoru sistēmas un e-talona ieviešana, kas notika viņa vadības laikā, esot bijis pamatots solis, jo konduktori gadā izmaksājuši par 3,5 miljoniem latu vairāk. Jautāts par «zaķiem», viņš norādīja, ka tā drīzāk esot sabiedrības attieksmes problēma.
Pilnu rakstu lasiet laikraksta Diena trešdienas numurā!