Reālie degvielas zagšanas apjomi ir daudz lielāki, nekā oficiālie dati, apgalvots laikrakstā. «Soļarku nolej katrs trešais autovadītājs, un visi to zina,» laikrakstam apgalvojis autovadītājs Aleksandrs Bondarčuks, kurš no pienākumiem atbrīvots aizdomās par degvielas zādzību.
Par degvielas ekonomiju prēmijas saņemot mehāniķi, kolonnas priekšnieks, un, iespējams, arī grāmatveži, stāstījis autovadītājs. Taču šoferiem, no kuriem vistiešāk atkarīgs degvielas patēriņš, prēmijas nemaksā. Tāpēc katrs trešais šoferis degvielu nolej, lai neatdotu ekonomijas prēmiju priekšniecībai. Viens autobuss mēnesī varot ieekonomēt līdz 400 litriem dīzeļdegvielas, bet autoparks kopumā mēnesī spēj ieekonomēt līdz 20 t degvielas.
Savukārt Rīgas satiksmes preses sekretārs Viktors Zaķis laikrakstam apgalvojis, ka prēmiju sistēma pastāvējusi līdz 2005. gadam, kad par degvielas ekonomiju piemaksas saņēma šoferi. Pēc uzņēmuma Rīgas satiksme izveidošanas šādu prēmiju vairs nav. Degvielas patēriņu uzskaita automātiski, un par degvielas nelikumīgu noliešanu šogad atbrīvoti trīs autovadītāji, bet sodīti vairāk nekā 20.
KO TĀDU LOSI KLAUSĀS
šoferis