Uzņēmums ir brīdinājis — ja tiks piešķirti 45,5 miljoni latu, braukšanas tarifs būs jāpalielina, atsaucoties uz RS budžeta projektu, ziņoja LETA. Iepriekšpārdošanā biļete maksātu 60, bet pie vadītāja — 80 santīmu. Lai saglabātu pašreizējo tarifu, RS nepieciešami 52,9 miljoni latu jeb par 7,4 miljoniem latu vairāk, nekā piedāvā dome un par 1,5 miljoniem vairāk, nekā būs šajā gadā.
RS pārstāve Iluta Bēriņa Dienai skaidrojusi, ka valdei, kas saņēma 5400—6000 latu mēnesī, atalgojums ir uz pusi mazāks, bet administrācijai — vidēji par 15%, transporta pakalpojuma nodrošināšanā strādājošajiem — par 10%.
Ekonomists Uldis Osis norāda, ka izmaiņas tarifā cieši saistītas ar modernizēšanas tempiem. U.Oša pārstāvētais uzņēmums Konsorts pēc RS pasūtījuma 2007.gadā veica pētījumu par sabiedriskā transporta attīstības un tarifu politiku.
Pētījuma autori piedāvāja RS atšķirīgus attīstības scenārijus, no kuriem lēnākais paredzēja, ka pašvaldības investīcijas ir samērā nelielas, arī pakalpojuma cenas kāpj pakāpeniski, savukārt paātrinātais vismaz tuvākajos gados prasīja ievērojamas investīcijas, kas ļautu ātrāk ieviest zemās grīdas tramvaju un park&ride autostāvvietu sistēmu. Ar šo modeli biļešu cenas varētu kāpt līdz 99 santīmiem.
"Piemēram, ja tagad neatliek zemās grīdas tramvaja projektu, skaidrs, ka tarifi turpinās pieaugt. Otrs variants ir atlikt, ja redzam, ka biļešu cenas ir augstas un cilvēki nevar maksāt. Jāveic aprēķini, bet tā ir politiska izsķiršanās domei," saka U.Osis.
RS nevēlas zemās grīdas tramvaja projektu apturēt, jo līgums par to ražošanu jau ir noslēgts, bet lauzt līgumu būtu dārgi. Pirmais tramvajs Rīgā būs pavasarī. RS ir arī citas kredītsaistības aptuveni par 17 miljoniem latu, piemēram, par jaunajiem trolejbusiem.
Žurnālista Matīsa Arnicāna pētījumu Tik un tā maksās rīdzinieki lasiet avīzē Diena