Pabeigts darbs pie jaunā tilta oranžo vanšu uzstādīšanas, turpinās virsmas betonēšana un estakāžu celtniecība.
Dienvidu tilta būvlaukumā darbi rit bez aizķeršanās - šonedēļ kompānija no Francijas beidz oranžo vanšu uzstādīšanu, visa tilta garumā notiek vienlaidu dzelzsbetona plātnes klāšana, kas noslēgsies janvāra vidū, kā arī pakāpeniski lietošanā tiek nodoti vairāki ielu posmi tilta tuvumā abos Daugavas krastos. "Pamazām tiek pabeigtas arī estakādes, ceturtajai no tām tiek likts asfalts," Dienai stāsta projekta vadītājs Dmitrijs Bahmanovs. Lai gan šī gada sākumā tilta atklāšanu prognozēja nākamvasar, darbu veicēji un domes pārstāvji tagad ir piesardzīgāki, sakot, ka tas notiks nākamā gada laikā.
Dienvidu tilts
- Garums: 803 m
- Platums: 34,28 m
- Joslu skaits: trīs katrā virzienā (abās malās - gājēju ietves un veloceliņi)
- Projektētais kustības ātrums: 70 km/h
Paveiktais:
- tilta būvniecība - aptuveni 60%
- estakāžu būvniecība - 50%
- inženierkomunikāciju pārlikšana - 85%
Izmaksas
- Pirmā kārta (no Bauskas ielas pāri Daugavai līdz Slāvu dzelzceļa pārvadam):
ap 120 miljoni latu- Otrā kārta (krustojuma izbūve Slāvu aplī un dzelzceļa pārvada rekonstrukcija):
313,4 miljoni latu- Trešā kārta (no Bauskas ielas līdz Ziepniekkalna ielai):
aprēķinās novembrī
Darbu veicējs: a/s Dienvidu tilts, kurā apvienojušās SIA Skonto būve, a/s Latvijas tilti, a/s BMGS, SIA Tilts, SIA Rīgas tilti un SIA Viadukts
Avots: Dienas apkopotā informācija
Līgums ar pašvaldību nosaka, ka Dienvidu tilta pirmā kārta no Bauskas ielas līdz Slāvu dzelzceļa pārvadam ar visām estakādēm jāpabeidz līdz 2008.gada augustam. Pēc D.Bahmanova teiktā, viss objekts tiks nodots lietošanā pakāpeniski, taču precīzi prognozēt pašu pēdējo darbu pabeigšanu šobrīd nav iespējams.
Ja vajadzēs, strādās naktī
Pagājušajā piektdienā tika pabeigta Krasta ielas braucamā daļa no Statoil benzīntanka līdz Maskavas ielai, Daugavas kreisajā krastā sagatavota Čakstes ielas braucamā daļa no Bukaišu ielas līdz Lejupes ielai, kas nepieciešama sabiedriskajam transportam. Arī citās vietās, kurām līdz šim bija ierīkoti dažādi apbraukšanas ceļi, sākusies tilta projektam atbilstoša ielu izbūve, saka D.Bahmanovs, stāstot, ka nākošais pilnībā pabeigtais posms varētu būt Slāvu ielas turpinājums no Krasta ielas līdz Daugavai.
Autovadītājiem gan vēl kādu laiku jārēķinās ar neērtībām būvlaukuma tuvumā. Saskaņā ar domes satiksmes departamenta mājas lapā pieejamo informāciju līdz 13.martam būs slēgta satiksme Slāvu ielas satiksmes pārvada vietējās satiksmes brauktuvē, posmā no Zilupes ielas līdz Salaspils ielai (pāra numuru pusē). "Jauni ierobežojumi nebūs, mainīsies tikai apbraucamie ceļi," skaidro D.Bahmanovs, norādot, ka Slāvu un Krasta ielas krustojumā tas notiks vēl divas reizes. Strādnieki gan cenšas strādāt pa nakti un brīvdienās, lai darbus ātrāk pabeigtu.
"Tā ir klasika! Nepārtraucot satiksmi, nodrošināt būvniecības nepārtrauktību," apmierināts ar darbu gaitu ir pilsētas attīstības departamenta Dienvidu tilta būves direkcijas vadītājs Eduards Raubiško. Ja negadīsies kādas neparedzētas problēmas, nākošgad tilts tiks nodots lietošanai. "Viss notiek kā plānots," viņa teikto apstiprina D.Bahmanovs, stāstot, ka objektā šobrīd strādā ap 200 tiltu būves speciālistiem. Nobīde no grafika varētu notikt tikai bargas ziemas gadījumā, taču tas neaizkavēs paša projekta nodošanu, jo strādnieki sāks strādāt bez brīvdienām.
Betonēs, asfaltēs
Diena jau rakstīja, ka tilta būvniecība sākta 2004.gada novembrī, izbūvējot upes krastos tilta balstus. 2005.gada decembrī pabeidza visu desmit tilta balstu izbūvi, savukārt šā gada pavasarī noslēdza vienu no svarīgākajiem tilta būvniecības posmiem - metāla laiduma konstrukcijas uzbīdīšanu, savienojot Daugavas krastus. Tūlīt pēc tam tika sākta tilta plātnes betonēšana, kuru paredzēts pabeigt 15.janvārī.
Paralēli uz katra no sešiem piloniem uzstādītas astoņas vantis. Šo darbu veica franču kompānija Freyssinet, kas ir pasaules līderis ar vairāk nekā 70 gadu pieredzi šādu darbu nodrošināšanā.
Nākošajā gadā atlicis pilnībā pabeigt visas deviņas estakādes, nobetonēt tilta trotuārus un veloceliņus, uzstādīt margas un gaismas stabus, nokrāsot tilta metāla konstrukcijas, un, visbeidzot, uzklāt asfaltu.
Izmaksas aug
Sākotnējās Dienvidu tilta projekta izmaksas pirmajai kārtai bija plānotas 82,3 miljoni latu apmērā, taču tās noteikti tiks pārsniegtas. Kā norāda E.Raubiško, līdz oktobra sākumam algu, metāla izmaksu un citu sadārdzinājumu dēļ jau iztērēti 75,1 miljoni latu domāto 54,2 miljonu vietā. Viena no dārgākajām tilta sastāvdaļām ir estakādes, kas izmaksās gandrīz tik pat, cik pats tilts. Jau iepriekš E.Raubiško rēķināja, ka visa kārta varētu izmaksāt līdz 120 miljoniem latu.
Otrās kārtas, kurā ietilpst vairāku līmeņu krustojuma izbūve Slāvu aplī un dzelzceļa pārvada rekonstrukcija, kopējās izmaksas būs lielākas nekā pašam tiltam - 313,4 miljoni latu. Summa izveidojusies tik liela, jo apmēram puse naudas 15 gadu laikā aizies kredītprocentiem vien. Novembrī pēc tehniskā projekta pabeigšanas varētu būt zināmas precīzas izmaksas trešajai kārtai no Bauskas ielas līdz Ziepniekkalna ielai, norāda domes satiksmes departamenta preses sekretāre Ieva Prauliņa. Tā nav tik apjomīga kā otrā, tādēļ to plānots uzbūvēt 2008.-2009.gadam, savukārt otro 2008.-2011.gadam.
Rīgas mērs Jānis Birks (TB/LNNK) iepriekš gan izteica bažas par novēlotu otrās un trešās kārtas celtniecību, kas radīs "pudeles kakla" efektu, autovadītājiem nobraucot no tilta abos tā galos. I.Prauliņa piekrīt, ka tilts pilnībā atdevi sniegs tikai pēc visiem posmiem, taču palaižot automašīnas pāri tam jau nākošgad, tiks atslogota satiksme uz Akmens un īpaši uz Salu tilta.