Reaģē uz aizrādījumu
Jau divas nedēļas iebraukšana aplī no Mūkusalas ielas ir pārveidota — patlaban to var izdarīt tikai pa vienu joslu, braucot pa jaunizveidoto uzkalniņu un veicot pagriezienu gandrīz 90 grādu leņķī. Šis sarežģītais manevrs bremzē satiksmi un ir iemesls, kāpēc šajā vietā veidojas sastrēgums. Kā iepriekš atzina Dienas aptaujātie satiksmes eksperti, pašvaldība, atļaujot Rīga Plaza attīstītājiem šādi pārveidot iebraukšanu aplī, mākslīgi radījusi vēl vienu vietu, kur vienmēr būs sastrēgumi. Diena par izveidojušos situāciju Mūkusalas aplī uzrakstīja pagājušajā trešdienā. Tajā pašā dienā satiksmes departamenta satiksmes organizācijas pārvaldes priekšnieks Georgijs Sovetovs izsauca pārstāvjus no projektēšanas uzņēmuma SIA E.Daniševska birojs un apmeklēja būvdarbu vietu, lai izvērtētu situāciju klātienē. Kā norāda departamenta preses sekretāre Ieva Prauliņa, G.Sovetovs informējis projektētājus un attīstītājus par saņemtajām autovadītāju sūdzībām, aicinot meklēt iespējamos risinājumus satiksmes uzlabošanai. Aizrādījums sadzirdēts — Rīga Plaza sabiedrisko attiecību speciāliste Ieva Kustova stāsta, ka attīstītāji vērsušies pie projektētājiem ar lūgumu izstrādāt "iebrauktuvi aplī pa vidu tam, kas ir tagad un kas bija iepriekš".
Projektētāju pārstāvis Elmārs Daniševskis saka: "Vienā naktī, šķiet,
ceturtdien, pārzīmēju rasējumu, nākamajā rītā jau tika pārsprausta
jaunā trajektorija, un sestdien skatos — vīri jau bija izrakuši gultni."
Nebūs uzkalniņa
Par to, kā jāpārveido uzbrauktuve, pēc E.Daniševska teiktā, projektētāji vienojušies uz vietas ar satiksmes departamenta pārstāvjiem, taču kopumā tas esot projektētāju ziņā. "Mēs palielinājām iebraukšanas rādiusu, kas ļauj uzlabot reljefu. Būs pietiekami slaids tas iebraukums, un uzkalniņš vairs nebūs jūtams, jo izvēršam pacēlumu līdz 2% (šobrīd kreisā uzbrauktuves mala sasniedz 4,5%)," par jauno uzbrauktuvi stāsta E.Daniševskis.
Viņš arī norāda, ka būs paredzēts pietiekams paplašinājums kravas
mašīnām, lai tām nogriežoties gabarīti neizietu ārpus joslas. To, kāpēc
iecerētā uzbrauktuve uz Mūkusalas apļa bija tik neveiksmīga un to nācās
pārprojektēt, E.Daniševskis skaidro: "Diemžēl uz papīra to situāciju
nevarēja izvērtēt." Šīs kļūdas labošana Rīga Plaza attīstītājiem
prasījusi arī papildu izmaksas, taču, kā vēsta I.Kustova, tās bijušas
nelielas un precīzi skaitļi nav zināmi. Projekta attīstītājs SIA
Dīksna, pēc Uzņēmumu reģistra datiem, pieder ārzemēs reģistrētām
kompānijām un tās valdes priekšsēdētājs ir Kārlis Andrejs Cerbulis.
Uzbrauktuvi nevērtēja
Tomēr nav skaidrs, kāpēc to, ka iecerētā uzbrauktuve uz Mūkusalas apļa var izraisīt sastrēgumus, agrāk nepamanīja neviena no institūcijām, kas projektu saskaņoja. Pilsētas attīstības departaments iepriekš norādīja, ka pirms Rīga Plaza būvatļaujas izdošanas gan satiksmes departaments, gan va/s Latvijas autoceļu direkcija šo būvprojektu saskaņojuši. Akceptu esot devusi va/s Ceļu satiksmes drošības direkcija (CSDD). Tomēr, kā ziņo CSDD pārstāvis Jānis Aizpors, attīstītājiem "pēc likuma nemaz nav jāprasa CSDD viedoklis". "Projekta sākuma stadijā pēc attīstītāju pasūtījuma veicām tam auditu un ieteicām izvērtēt satiksmes plūsmas, jo speciālisti redzēja, ka tur var rasties problēmas," saka J.Aizpors. Taču, vai tas ievērots, CSDD nezina. Savukārt va/s Latvijas Valsts ceļi satiksmes organizācijas pārvaldes direktors Māris Zaļaiskalns skaidro, ka lielākoties, saskaņojot šādus projektus, tiek prasītas vispārīgas lietas, proti, ievērot noteiktus standartus. Mūkusalas apļa uzbrauktuves gadījumā prasītas vien dažas konkrētas lietas — luksofora uzstādīšana Mūkusalas un Bieķensalas ielas krustojumā, kā arī tas, ka aplī nedrīkst izvietot luksoforus. Arī satiksmes departaments projektētājiem izvirzījis līdzīgas prasības, tai skaitā jaunas sabiedriskā transporta pieturvietas izveidi pirms Mūkusalas ielas apļa. Kā informē M.Zaļaiskalns, uzbrauktuves augstums, nogriešanās leņķi un citas šādas lietas netiekot prasītas, bet ir katra projektētāja pārziņā.