Laika ziņas
Šodien
Apmācies
Rīgā +7 °C
Apmācies
Trešdiena, 2. oktobris
Skaidris, Ilma

Nākamvasar pa Daugavu kursēs četri kuģīši

Nākamā gada pavasaris varētu kļūt par brīdi, kad beidzot Rīgā tiks atjaunotas ūdenstransporta tradīcijas. Pirmais solis šajā virzienā tika sperts jau šoruden, pasažieriem piedāvājot iespēju ar kuģīti Darling nokļūt no spīķeriem Zaķusalā. Simtgadīgais transportlīdzeklis nākamajā sezonā dosies pelnītā atpūtā.

Taču tā vietā pilsētas kanāla ūdeņos parādīsies četras jaunas laiviņas, kas izgatavotas pēc priekšgājējas līdzības un nosauktas tikpat skanīgos vārdos. Laivu saimnieks Ainis Čaunāns sadarbībā ar Rīgas domi nākamvasar vēlas turpināt arī pasažieru pārvadājumus Daugavā, taču pagaidām konkrētus maršrutus nenosauc. Iespējams, ka viņš nebūs vienīgais pārvadātājs, jo interesi par pilsētas ūdeņiem izrādījuši arī citi pretendenti.Vēlas atjaunot tradīcijas "Mans sapnis ir, ka Rīgā atjaunotos upju transports un kanālā kursētu nesteidzīgi atpūtas kuģīši. Mēs esam uzcēluši latiņu augstu un gribam panākt, ka kuģīši piešķir pilsētai jaunus vaibstus," tā jaunākās motorlaivas Maria prezentācijā piektdien atzina uzņēmējs SIA Kanāla motorliavu kompānija valdes loceklis A.Čaunāns. Motorlaiva Maria būs viena no četrām laiviņām, kas jau no nākamā gada pavasara vizinās pasažierus pa kanālu. Tā ir gandrīz 10 metru gara, divus metrus plata un var uzņemt 12 pasažieru. Laivas pamatne un elektrodzinējs ir izgatavoti kuģu būvētavā Amerikā, savukārt virsbūve un interjera detaļas — Kārļa Zemīša galdniecībā Latvijā. A.Čaunāns stāsta, ka laiva nerada videi kaitīgos izmešus, ir ļoti klusa un ekonomiska. Viena laiva uzņēmējam izmaksājusi nepilnus 100 tūkstošus latu.Atbalsta piestātņu izveidi Maria, tāpat kā Rebeka, kura vēl top, un pārējās divas motorlaivas kursēs ar noteiktu laika intervālu un pieturēs vairākās vietās: pie Latvijas Nacionālās operas, Centrāltirgus, Daugavā iepretim spīķeriem, pie Lielā Kristapa, Andrejostā un pie Brīvostas pārvaldes. Pieturvietu izveidei A.Čaunāns jau saņēmis atļauju gan Rīgas būvvaldē, gan Valsts kultūras pieminekļu aizsardzības inspekcijā. Pamazām vairākās valodās tiek ierakstīta informācija audio gidiem — kuģīšu pasažieri varēs to klausīties, izmantojot austiņas. Aptuveni stundu ilgais brauciens maksās Ls 7, taču A.Čaunāns pieļauj, ka rīta stundās vai sliktos laika apstākļos, kad pasažieru ir mazāk, biļetes varētu būt lētākas. Būs jauni noteikumi Pēc strīdīgo pilsētas kanāla kuģošanas noteikumu atcelšanas, pašlaik Rīgas domes satiksmes departamentā tiek gatavoti jauni kanāla aizsardzības un kuģošanas noteikumi, kas varētu stāties spēkā ar jauno sezonu. A.Čaunāns gan Dienai atzina, ka šie noteikumi neattiecas uz viņu, jo tie domāti individuāliem kuģotājiem, taču viņš nodarbojas ar komercpārvadājumiem, tāpēc visas nepieciešamās atļaujas saskaņotas ar Latvijas Jūras administrāciju.

Uzmanību!

Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.

Seko mums

Seko līdzi portāla Diena.lv jaunākajām ziņām arī sociālajos tīklos!

Ziņas e-pastā

Saņem Diena.lv aktuālās ziņas e-pastā!

LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS

Vairāk LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS


Aktuāli


Ziņas

Vairāk Ziņas


Politika

Vairāk Politika


Rīgā

Vairāk Rīgā


Novados

Vairāk Novados


Kriminālziņas

Vairāk Kriminālziņas