Rīgas iedzīvotāji pauduši bažas, ka autobusa nomaiņa uz trolejbusu un izmaiņas maršrutā Jugla–Ziepniekkalns liks pavadīt vairāk laika ceļā. No nākamā gada janvāra 40. autobusa vietā turpmāk kursēs 4. trolejbuss – lēmums pieņemts ne tikai, lai mazinātu autobusu radīto piesārņojumu, bet arī tāpēc, lai uzlabotu pieejamību Mūkusalas rotācijas apļa tuvumā esošajiem tirdzniecības centriem un atpūtas parkam Lucavsalā. Tāpat daudzi rīdzinieki ir neapmierināti, ka SIA Rīgas satiksme (RS) neesot plānotās izmaiņas apspriedusi ar iedzīvotājiem un zināmā mērā slēpusi informāciju par gaidāmajām izmaiņām līdz pēdējam – par izmaiņām maršrutā Jugla– Ziepniekkalns informācija tika publiskota tikai decembra vidū.
Savukārt RS pārstāve Baiba Bartaševica Dienai norāda, ka iedzīvotāju bažām nav pamata, jo jaunā maršruta braukšanas laiki ir ieplānoti, balstoties uz GPS datu analīzes ar faktiskajiem fiksētajiem braukšanas laikiem starp pieturvietām, arī par sastrēgumu posmos pavadīto laiku. "Rīta un vakara maksimuma stundās, kad satiksmes intensitāte ir augstāka, kustības sarakstā tiek piešķirts papildu braukšanas laiks, lai iespējami mazinātu satiksmes sastrēgumu ietekmi uz kustības sarakstu," stāsta B. Bartaševica.
Vai nebūs pārāk pilns
Apvienības Pilsēta cilvēkiem mājaslapā apkopotā informācija liecina, ka daudzviet pasaulē trolejbuss ir atzīts par vienu no tīrākajiem transporta veidiem, jo atšķirībā no autobusiem, kas piesārņo ielas ar veselībai kaitīgiem izmešiem, trolejbuss izmanto elektrību, ko iegūst no virs ielām esošajiem vadiem, un kaitīgās vielas nenonāk pilsētas ielās. Daudzās Eiropas pilsētās trolejbusi tiek ne tikai saglabāti, bet pat attīstīti, piemēram, Prāga pēc piecdesmit gadu ilga pārtraukuma ir atgriezusies pie intensīvas trolejbusu izmantošanas. Tomēr apvienība norāda, ka konkrētais priekšlikums ir neveiksmīgs, jo novirza trolejbusu pa maršrutu, kurā satiksmes intensitāte ir lielāka un tādējādi sastrēgumu risks ir augstāks.
"Lai arī pamatdoma autobusa nomaiņai pret trolejbusu šķiet laba, izpildījums sanācis reti slikts un pasažieriem nozīmēs vien papildu neērtības un vairāk iemeslu sākt izmantot auto, padarot sabiedriskā transporta satiksmi vēl lēnāku un neuzticamāku. Rīgas satiksmei 40. autobusa vietā būtu jādod pa identisku maršrutu braucošs 40. trolejbuss," uzskata Pilsēta cilvēkiem.
Visu rakstu lasiet avīzes Diena pirmdienas, 23. decembra, numurā! Ja vēlaties laikraksta saturu turpmāk lasīt drukātā formātā, to iespējams abonēt ŠEIT!
snm
Nodokļu maksātāja.
vadu faktors