Jau rakstīts, ka darba grupa ir ieteikusi variantu, kādā veidā sabiedriskā transporta tīklu optimizēs. Tiek pieļauta iespēja, ka mikroautobusi kursēs mazāk pieprasītos maršrutos vai arī tiks uzskatīti par paaugstināta komforta transportu, tad attiecīgi biļešu cena būs augstāka.
Rīgas domes Satiksmes departamenta izstrādātajā koncepcijā piedāvāti divi maršrutu tīkla izveides varianti. Radikālākais no tiem paredz noteikt, ka maršrutu tīkla mugurkauls ir elektrotransports, integrējot tajā arī dzelzceļu, taču tad pasažieriem nāktos vairāk pārsēsties un pilnībā mainītos biļešu sistēma, pārejot uz laika biļeti. Mikroautobusus šai variantā izmantotu galvenokārt mazāk pieprasītos maršrutos.
Otrs variants ir mērenāks, īpaši nemainot maršrutu tīklu. Mikroautobusi šajā sistēmā iekļauti kā paaugstināta komforta transports, pieļaujot, ka par biļeti nāktos maksāt vairāk.
Jaunums, ko pieļauj koncepcijas izstrādātāji, ir nakts maršruti, kas atšķirtos no dienas maršrutiem. Tos apkalpotu mikroautobusi, tikai par augstāku maksu.
Tiktu saskaņoti mikroautobusu un citu transportlīdzekļu atiešanas laiki, piemēroti vienoti salona un virsbūves aprīkojuma tīrības kritēriji, ieviesta vienota norēķinu sistēma. Lai arī mikroautobusus iekļaus vienotā transporta sistēmā, maksas atvieglojumus paredzēts piešķirt tikai 1. un 2.grupas invalīdiem.
Šobrīd Rīgā 37 mikroautobusu maršrutus apkalpo astoņas firmas.