Viņai esot nācies visai ilgi nogaidīt pieturā, kamēr beidzot piebraucis kāds, kurš varējis atļauties uzņemt vēl vienu pasažieri. Pirms nedēļas esot bijis tā, ka, ja salonā stāv kājās pat pieci vai seši pasažieri, vadītājs pieturējis visās pieturās un vēl uzņēmis braucējus. “No vienas puses priecājos, ka varu transportā justies ērti, bet no otras puses, tas rada bažas, cik ilgi nāksies stāvēt pieturā rīt,” prāto Ieva.Viņa arī novērojusi, ka mikroautobusa šoferis pat aizrādījis kādai pasažierei, lai viņa nestāv kājās, jo tas viņam varot izmaksāt desmit latu lielu soda naudu. Savukārt aģentūra LETA ziņo, ka šoferiem par šo pārkāpumu tagad varot draudēt pat 300 latu liels sods.Pēc negadījuma, kad no 206.maršruta mikroautobusa izkrita un bojā gāja sieviete, ir pastiprināta šo transporta līdzekļu kontrole, portālam apstiprina Rīgas domes Satiksmes departamentā (RDSD). To pamanījuši arī mikroautobusu šoferi. Kompānijas _Centība N, _kas pārvadā pasažierus no Rīgas centra uz Ziepniekkalnu, valdes priekšēdētāja Jeļena Cvetanoviča skaidroja, ka paralēli RDSD kontrolei visiem firmas šoferiem strikti atgādināts par aizliegumu uzņemt vairāk pasažieru nekā atļauj noteikumi. “Mums gan šī problēma nav aktuāla, jo brauciena cena ir 50 santīmi, tādēļ pasažieru plūsma nav tik liela,” uzsvēra J.Cvetanoviča. Tomēr firma plānojot tuvāko divu nedēļu laikā ieviest speciālu sūdzību tālruni, uz kuru varēšot zvanīt cilvēki, kuri redzējuši pārpildītus šīs firmas mikriņus. Savukārt _Rīgas taksometru parka _valdes priekšsēdētājs Leopolds Muižnieks norādīja, ka vadītājiem par pasažieru skaita pārsniegšanu tiekot piemēroti stingri sodi, piemēram, netiek piešķirtas prēmijas. Tomēr pastiprināt iekšējo kontroli firmā, viņaprāt, nozīmētu atraut cilvēkus no pamatdarba. Viņš arī uzsvēra, ka viņa firma nodrošina arī pārvadājumus no Rīgas uz Jūrmalu, un uz tiem aizliegums salonā stāvēt kājās neattiecas.RDSD Pasažieru pārvadājumu pārvaldes priekšnieks Vitālijs Reinbahs uzsver - “darīsim visu, lai šis paliek tikai atsevišķs nelaimes gadījums, nevis jauna tendence”. Šobrīd pastiprināti kontrolē mikroautobusus, jo tuvojas 1.septembris, kad tajos sēdīsies arī skolēni. Tomēr kontroles dienestam jāuzrauga ne tikai tie, bet arī takši un kravu pārvadātāji, tādēļ šis tomēr esot īslaicīgs risinājums. Ir izstrādāts plāns kontroles dienesta kapacitātes palielināšanai un pārbaudes notiks ne tikai uz ielām, bet arī uzņēmumos.
Jau esot notikusi sapulce ar visām mikroautobusu firmām, un tās iesniegušas rīcības plānus profilakses pasākumiem, lai šādi gadījumi neatkārtotos. Tomēr viņš uzskata, ka mikroautobusu pārpildītības problēmas cēlonis slēpjas pašreizējā Rīgas sabiedriskā transporta nodrošinājuma modelī: “Pastāv divi darbības modeļi – komerciālais un Rīgas satiksmes – kuri uz vienas ielas konkurē par pasažieriem. No 2012.gada spēkā stāsies modelis, kurš izslēgs situāciju, kad mikroautobuss brauc tieši pirms autobusa un “nosmeļ krējumu”,” plānus klāstīja V.Reinbahs.
Kā šis modelis tiks īstenots gan vēl neeot pilnīgi skaidrs, jo tas vēl tiek izstrādāts, un publiski tiks izsludināts līdz 2010.gada beigām, tomēr plānots esot izveidot vienotu satiskmes vadības centru, kurš koordinēs visa sabiedriskā transporta kustību Rīgā, saskaņojot to kursēšanas grafikus.
Diena.lv jau rakstīja, ka pēc traģiskā negadījuma 25.augustā rītā izskanēja apgalvojumi, ka mikroautobuss, no kura izkrita sieviete, esot bijis pārpildīts. SIA Kort, kura nodrošina satiskmi 206.maršrutā gan to noliedza, bet policija šādu versiju ne apstiprināja, ne noliedza.
Noteikumi paredz, ka Rīgas robežās satiksmes mikroautobusos pasažieri nedrīkst stāvēt kājās.
(papildināta ar pēdējām rindkopām)