Uzņēmums uzsver, ka netiks paaugstināta braukšanas maksa tām kategorijām, kas izmanto atlaides. Atbilstoši Rīgas satiksmes datiem, atlaides izmanto 63 % pasažieru.
RS portālam Diena.lv sacīja, ka uzņēmums neplāno 2010. gada laikā vēlreiz paaugstināt biļešu cenas braucieniem sabiedriskajā transportā, lai arī sākotnējais tarifa projekts bija 60 santīmi par braucienu.
RS sabiedrisko attiecību speciāliste Iluta Bērziņa norādīja, ka tiks noteikts pārejas periods to biļešu izmantošanai, kas šobrīd ir nopirktas par līdzšinējo maksu – 40 santīmiem. Viņa pieļāva, ka pārejas periods varētu būt līdz 1.martam.
Iedzīvotājiem, kuri vēlēsies saņemt atpakaļ naudu par
neizmantoto biļeti, būs nepieciešams pirkuma čeks. Naudu pilnā
apmērā par nelietotu biļeti būs iespējams saņemt tikai līdz 1.martam. Pēc 1.marta – 90 % vai, ja biļete jau lietota, 75
% apmērā no atlikušās vērtības, skaidroja RS sabiedrisko attiecību speciāliste.
Aprēķini liecina, ka arī turpmāk maksāt par 10 vai 20 braucieniem būs izdevīgāk, tā, piemēram, pērkot biļeti 20 braucieniem, viens brauciens izmaksās 45 nevis 50 santīmus.
Piecu braucienu biļetes cena būs Ls 2.50, desmit braucienu
– Ls 4,75, savukārt biļete divdesmit braucieniem maksās Ls 9,00.
Mēneša abonementa biļetes cena turpmāk iedzīvotājiem vienā transporta
veidā, vienā maršrutā visām mēneša dienām būs Ls 19,50, darba
dienām Ls 14.20, piecām darba dienām Ls 4,20. Savukārt, vienā transporta
veidā visos maršrutos abonementi visām mēneša dienām maksās Ls
29,10, darba dienām - Ls 22,00, piecām darba dienām - Ls 6,00.
Abonementa cena diviem transporta
veidiem visām mēneša dienām būs Ls 35,60, tikai darba dienām -
Ls 26,40, bet piecām darba dienām - Ls 7,00. Mēneša abonementa biļetes
cena visos transporta veidos visām mēneša dienām paredzēta Ls 45,90,
darba dienām- Ls 34,40, piecām darba dienām - Ls 9,50, trijām dienām
Ls – 5,70, savukārt biļetes cena 24 stundām būs Ls 1,90
RS ir apliecinājusi, ka tiks saglabāts arī viss sabiedriskā transporta maršrutu tīkls un pārvadājumu apjoms.
Satiksmes un transporta lietu komitejas vadītāja vietnieks Jānis Zaržeckis uzsver, ka izmaiņas skars tikai trešo daļu RS pasažieru, jo tiem, kas izmanto atlaides, tarifs netiek mainīts. Viņš vērtē, ka pieņemts šobrīd labākais lēmums par biļetes cenu, jo tas ļaus nesamazināt tramvaju, trolejbusu un autobusu reisu skaitu, "nebūs jāsalst pieturā vai jābrauc pārpildītā transportā."
"Mēs esam ārpus konteksta ar cenām. Pie mums jau jebkura cita prece – maize, piens, maksā kā Eiropā, bet transporta pakalpojumi joprojām ir būtiski lētāki," saka J.Zaržeckis. Viņš arī norādīja, ka "pie lodziņa vairs nestāv viens no maksātājiem – Dombrovskis" un tāpēc deficīts jāsedz domei un pasažieriem.
Uz valsts atbildību norāda arī Rīgas vicemērs Ainārs Šlesers. Atbildība par šo tarifu pieaugumu jāuzņemas tikai Valda Dombrovska valdībai, aģentūru BNS informēja viņa preses sekretārs Ģirts Dripe.
"Tieši valdības lēmums pārtraukt dotēt sabiedrisko transportu pašvaldībās, tostarp Rīgā, nostādīja domes vadību un Rīgas satiksmi bezizejas situācijā. Dome viena pati nevar atļauties piešķirt dotācijas tādā apmērā, lai saglabātu esošo tarifu," norādīja Šlesers.
Šodien komitejas sēdē domes deputāts Jānis Mārtiņš Skuja ("Pilsoniskā savienība") gan aicināja "beigt slaukt Rīgu". Viņš norādīja - lai arī jaunie tarifi jau ir apstiprināti, nākamreiz RS būtu savs budžets jāizvērtē rūpīgāk, jo tas ir viens no Rīgas bagātākajiem uzņēmumiem.
Kā vēsta BNS, Skuja uzsvēra arī uzņēmuma vadītāja Leona Bemhena atbildību, norādot - ja tas būtu viņa privātais uzņēmums, viņš strādātu citādi. Deputāts pat aicināja Bemhenu atkāpties, ja reiz viņš nespējot tikt galā ar saviem uzdevumiem, un ļaut strādāt citiem.
(papildināts viss teksts)