Patlaban biļeti pie vadītāja iegādājas aptuveni 16% pasažieru, bet uzņēmumā uzskata, ka normāli būtu, ja pie vadītāja biļeti pirktu ap 5% pasažieru. “Rezultātā tiek aizkavēts transportlīdzekļa vadītājs. Runa ir arī par drošības jautājumiem. Pēc iespējas ir jāizskauž gadījumi, kad sabiedriskā transportlīdzekļa vadītājs biļetes tirgo, kad transportlīdzeklis atrodas kustībā. Turklāt vadītāji, pārdodot biļetes, dienā iekasē kopumā ap 35 tūkstošiem latu skaidrā naudā, izraisot risku kļūt par noziedzīgu nodarījumu upuriem,” tarifa celšanas nepieciešamību pamatojis uzņēmuma vadītājs Leons Bemhens.
Rīgas domes Pasažieru komercpārvadājumu licencēšanas komisijas vadītājs Jānis Zaržeckis Diena.lv sacīja, ka komisija to atbalstījusi, jo tas neskar pamattarifu. Vairākums tomēr nopērk biļetes savlaicīgi kioskos un mierīgi brauc, netraucē vadītāju un nekavē citus pasažierus, viņš stāsta. Viņš uzskata, ka lielākoties biļešu pircēji par 60 santīmiem pie vadītāja varētu būt ārzemnieki.
“Varbūt tie, kas pirks pie vadītāja biļetes būs ārzemnieki un lai tad tie maksā vairāk. Pašreiz Rīgas satiksmes vadītāji no biļešu pārdošanas ieņem 35 tūkstošus dienā, kas nav maza nauda. Ja no tiem ārzemniekiem vai iebraucējiem Rīgā būs lielāks ieņēmums, mums – domei, Rīgas satiksme būs mazāk jādotē. Šobrīd tie 65 miljoni.”
Lai arī biļeti vienam braucienam par pamattarifu – 40 santīmu -
tirdzniecības vietās nopirkt nevar, Rīgas satiksme uzskata, ka
elektroniskā norēķinu kārtība dod daudz plašākas iespējas norēķināties
par vienu braucienu, nekā tas bijis iepriekš. Uzņēmuma preses sekretāre
Iluta Bērziņa aicina cilvēkus padomāt un plānot savus braucienus. Par
vienu braucienu var norēķināties ar elektroniskās kartes palīdzību, kas gan ir
jānopērk iepriekš. Var plānot piecu braucienu biļeti, bet populārākā
biļete šobrīd esot 20 braucienu biļete.