Projekta mērķis ir izveidot mūsdienu prasībām atbilstošu, modernu infrastruktūru, kurā darbosies Valsts ieņēmumu dienests, Valsts robežsardze un Pārtikas un veterinārais dienests. Šī infrastruktūra veicinās robežkontroles efektivitātes uzlabošanu un sekmēs Eiropas transporta tīkla (TEN-T) attīstību.
Projekta realizācijai nepieciešamie līdzekļi ir piesaistīti no Latvijas Atveseļošanas un noturības mehānisma piešķirtā granta un valsts budžeta finansējuma, kopējai summai sasniedzot 39,134 miljonus eiro.
Gavrilova norāda, ka Kundziņsalas robežšķērsošanas infrastruktūras projekts ir orientēts uz ilgtspējīgiem un cilvēkiem draudzīgiem risinājumiem, akcentējot energoefektivitāti un resursu taupīšanu.
"Ar šo projektu mēs cenšamies samazināt Rīgas ostas transporta radīto negatīvo ietekmi uz vidi, uzlabot gaisa kvalitāti un sekmēt Eiropas transporta tīkla attīstību, vienlaikus radot labvēlīgus apstākļus uzņēmējdarbībai," akcentē Gavrilova.
Kā pirmie teritorijā tiek veikti siltumsūkņiem paredzētie ģeotermālie urbumi, lai nodrošinātu galvenās ēkas energoefektīvu siltumapgādi. Šis ir viens no vairākiem projektā paredzētajiem ilgtspējīgiem energoefektivitātes risinājumiem, kas ļaus jaunajā infrastruktūrā nodrošināt zemākas nākotnes uzturēšanas izmaksas.
Turpmākajos būvniecības posmos plānota pāļu izbūve ēku kompleksa pamatiem un grunts sagatavošana ārējo inženiertīklu un ceļu izbūvei.
Atbilstoši 2023.gada 16.oktobrī noslēgtajam apvienotajam līgumam, projektēšanu un būvdarbus, kā arī kontroles dienestu funkciju izpildei nepieciešamā tehnoloģiskā aprīkojuma piegādi un uzstādīšanu, veic personu apvienība "Sensum, BBA un AE" un paredzamais darbu izpildes termiņš ir 35 mēneši, no kuriem 12 mēneši ir rezervēti projektēšanai.
Būvdarbi norit neapbūvētā ostas teritorijā Kundziņsalā. Jaunā infrastruktūra būs 5,9 hektāru platībā, un tās pabeigšana paredzēta līdz 2026.gada beigām.
VNĪ dibināts 1996.gadā, tā 100% akciju īpašniece ir Latvijas valsts, valsts kapitāla daļu turētājs ir Finanšu ministrija.