"Cehs nav tikai plika māja, bet tur arī ir iekšā iekārtas, daļa iekārtu ir tramvaja projektā kā nodrošinājums tramvaja apkopēm. Ir arī dažas remonta iekārtas, kuras attiecīgi jāiepērk un jāuzstāda," skaidroja Bemhens.Par iespējamajām izmaksām varēšot runāt pēc projekta izstrādes, norādīja "Rīgas satiksmes" valdes priekšsēdētājs.Speciāls cehs jaunajiem tramvajiem nepieciešams, jo tiem vairs nav vagonu, bet gan sastāvs ar trīs sekcijām, tramvajam ir arī zemā grīda un visas elektroiekārtas atrodas uz jumta.Jaunais cehs būs 120 metrus garš, tajā atradīsies trīs sliežu ceļi. Plānots, ka cehā vienlaicīgi varēs apkopt sešus jaunos tramvajus.Finansējumu ceha būvniecībai paredzēts izmantot no zemās grīdas tramvaja attīstības kopējā projektā paredzētajiem līdzekļiem.Lai varētu veikt zemās grīdas tramvaju apkopi līdz apkopes ceha izbūvei, pagaidām pielāgotas 5.tramvaju depo esošās elektrotransporta darbnīcu telpas un teritorija.Kā ziņots, Rīgā piegādāts jau otrais Čehijas rūpnīcā "Škoda" ražotais zemās grīdas tramvajs. Tramvajs novietots 5.depo. Tas tiks pāris mēnešus testēts un izmēģināts, līdzīgi kā pirmais tramvajs.Pirmais tramvajs Rīgā tika atvests marta beigās un pēc divu mēnešu izmēģināšanas jūnija sākumā sāka pārvadāt pasažierus 6.tramvaja maršrutā no Radio ielas līdz Juglai.Tagad ir piegādāts otrais tramvajs. Nākamie divi zemās grīdas tramvaji tiks piegādāti septembrī. Pēc tam pa četriem tramvajiem plānots piegādāt oktobrī, novembrī, decembrī un janvārī. Kopā tiks piegādāti 20 tramvaji.Tramvaja ietilpība ir 300 pasažieri, tas ir 31,64 metrus garš un pilnībā aizvieto iepriekš izmantotās divu vagonu sakabes. Tramvajs ir veidots no trīs savstarpēji savienotām sekcijām, pa kurām pasažieri var pārvietoties visā tā garumā. Tas ir aprīkots ar invalīdu paceļamo platformu, kā arī tam ir iebūvētas speciālas gaisa vēdināšanas un kondicionēšanas iekārtas.Pirmos 20 zemās grīdas tramvajus Rīgai par 52 miljoniem eiro (36,4 miljoniem latu) piegādās uzņēmums "Škoda Transportation s.r.o.".Pirmie jaunie tramvaji pārvadās pasažierus 6.tramvaja maršrutā Radio iela-Jugla. Tie aizstās savu laiku nokalpojušos un jau vienreiz renovētos tramvajus.Zemās grīdas tramvaju projektu Rīgā pirms dižķibeles bija paredzēts realizēt līdz 2032.gadam septiņos posmos. Sākotnēji bija plānots, ka projekta realizācijai būs nepieciešami aptuveni 500 miljoni latu, bet vairāki speciālisti norādīja, ka izmaksas varētu būt daudz lielākas.2008.gada vidū "Nordea", "SEB banka" un "Swedbank" piešķīra sindicēto aizdevumu "Rīgas satiksmei" infrastruktūras modernizācijai un tramvaju iegādei 142,2 miljonu eiro (99,4 miljonu latu) apmērā.Biznesa žurnāla "Kapitāls", "IBS Prudentia" un biržas "NASDAQ OMX Riga" 2009.gada pētījumā "101 vērtīgākais Latvijas uzņēmums" "Rīgas satiksme" ar uzņēmuma vērtību vērtību 201,29 miljoni latu ierindojas 11.vietā. 2008.gada pētījumā "Rīgas satiksme" ar uzņēmuma vērtību 111 miljoni latu ierindojās 21.vietā, bet 2007.gada pētījumā uzņēmums ar vērtību 99,24 miljoni latu bija 27.vietā.
Zemās grīdas tramvaju cehu varētu izveidot divu gadu laikā
Zemās grīdas tramvaju cehu varētu izveidot divu gadu laikā, intervijā aģentūrai LETA pieļāva pašvaldības sabiedriskā transporta uzņēmuma "Rīgas satiksme" valdes priekšsēdētājs Leons Bemhens.Bemhens norādīja, ka jaunais cehs ir projektēšanas stadijā un nekādām īpašām problēmām nevajadzētu būt. Pēc projektēšanas sekošot iepirkumi un celtniecība.
Uzmanību!
Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.