“Šādu soli gribējām spert jau sen, taču nosaukuma maiņa vienmēr licies sarežģīts un ilgstošs process. Ar nosaukumu “Tilsit”, “Tilsiter” eksporta tirgos strādājam jau vairākus gadus, un šis siera veids visā Eiropā ir pazīstams tieši ar šo, nevis Krievijas nosaukumu. Februāra beigās sākoties Krievijas karam Ukrainā, nebija šaubu – pienācis brīdis nosaukumu mainīt,” skaidro akciju sabiedrības “Cesvaines piens” izpilddirektors Agris Skvarnovičs.
Šobrīd “Krievijas siers” ir viens no pieprasītākajiem sieriem Latvijā un pieprasītākais siers no “Cesvaines piena” produkcijas sortimenta. Vidēji gadā uzņēmums saražo vairāk nekā 500 tonnu šī siera veida. Mainoties nosaukumam, receptūra paliks nemainīga, siers garšos tāpat kā līdz šim.
Tilzītes siera receptūra radusies 19. gadsimta vidū bijušajā Prūsijas teritorijā, apdzīvotā vietā Tilzīte. Atskatoties vēsturiski, jāteic, ka Krievijas siera nosaukuma pirmsākumi ir meklējami 60.gados bijušajā Padomju savienībā. Tur pēc Tilzītes siera receptūras tika ražots siers ar nosaukumu ”Krievijas”.
Uzņēmums skaidro, ka pāreja uz jauno nosaukumu notiks pakāpeniski, pilnīga nosaukuma nomaiņa abiem zīmoliem varētu notikt līdz vasaras vidum.
Akciju sabiedrība ”Cesvaines piens” specializējas puscieto sieru un sviesta ražošanā. Uzņēmums ražo “Holandes”, “Tilzītes”, “Maasdam” un “Čederas” tipa sierus. Uzņēmums fasē un iepako savu produkciju ”Cesvaines piens” un ”Siera nams” zīmoliem. 2020.gadā uzņēmuma apgrozījums bija 16,58 miljoni eiro, ražotājs ir viens no lielākajiem darba devējiem Madonas novadā, nodarbinot 153 darbiniekus. Galvenie eksporta tirgi – Izraēla, Ukraina, Polija, Somija un citi.