Pasaulē visbiežāk izmantotais tiešsaistes meklētājs izpelnījies plašu kritiku no mediju organizācijām galvenokārt Google izstrādāto algoritmu dēļ, jo nereti laikraksti par tiešsaistes satura plūsmas un nozares kopējo kritumu vaino tieši Google algoritmu izvēli.
Google viceprezidents ziņu jomā Ričards Gingrass skaidroja, ka pēc algoritmos veiktajām izmaiņām īpaši tiks izcelti ziņu materiāli, kas ir īpaši nozīmīgi un kuru izveidē ir nepieciešama pieredze pētnieciskajā žurnālistikā.
Apskatnieki augstāko iespējamo reitingu sniegs rakstiem, kuros vērojama "oriģināla, padziļināta un pētnieciskā žurnālistika", Gingrass informēja savā blogā.
Šie apmēram 10 000 apskatnieku, kuru sniegtā atgriezeniskā saite veido Google algoritmu, arī noteiks izdevēja vispārējo reputāciju oriģinālā satura veidošanā, tādējādi izceļot, piemēram, Pulicera prēmijas saņēmušus medijus.
Pagaidām nav skaidrs, kā pārmaiņas ietekmēs ziņu vietnes, jo īpaši mazākus ziņu portālus un vietējos laikrakstus, kuri ir cietuši no mediju vides izmaiņām.
Tehnoloģiju portāls TechCrunch norādījis, ka ir sarežģīti definēt, kas tieši ir oriģinālais ziņu saturs, jo daudzas ziņu vietnes ar savu oriģinālo informāciju kombinē ar "karstajām ziņām" vai ekskluzīviem materiāliem, tādēļ algoritmā varētu būt grūtības iekļaut visus nepieciešamos parametrus.
Cits tehnoloģiju izdevums The Verge atzina, ka uzsvars uz oriģinalitāti varētu saasināt jau tā straujo tiešsaistes ziņu ciklu, jo ziņu vietnēm būs pievilcīgi pēc iespējas ātrāk publicēt "karstās ziņas" tiešsaistē, tās pilnībā nepārbaudot.
Google algoritmu izmaiņas veic laikā, kad sastopas ar plašu kritiku par kompānijas ietekmi uz ziņu medijiem.
Daudzi izdevēji uzstāj, ka Google algoritmi veicina tā dēvēto klikšķu mednieku biznesu, bet pētnieciskās un oriģinālās žurnālistikas materiāli pazūd tiešsaistes informācijas gūzmā.