Rīgas satiksme ar čehu uzņēmumu līgumu noslēdza 2013.gadā un tagad vienojusies par līguma izpildes pabeigšanas nosacījumiem. Iepirkuma kopējā summa bija 131 646 135 eiro un kopumā Rīgai bija jāpiegādā 100 trolejbusi.
Kā pastāstīja Zaķis, abi uzņēmumi vienojušies arī par kompensācijas izmaksu, kas pienāksies Rīgas satiksmei par transportlīdzekļu piegādes kavēšanu, tomēr summu uzņēmuma pārstāvis neizpauda, norādot, ka tā ir konfidenciāla informācija. Aģentūras LETA arhīvā esošā informācija liecina, ka gada sākumā aprēķinātais līgumsods bija 3,41 miljons eiro.
Sarunas ar vēl diviem uzņēmumiem - Škoda Transportation un Solaris Bus&Coach - par tramvaju un autobusu piegādi vēl turpinoties.
Līgums starp abām pusēm tika noslēgts 2013.gadā, un līdz 2016.gada jūnijam tika pabeigtas divas trolejbusu piegādes partijas un nodoti ekspluatācijā 50 trolejbusi.
Kā skaidro uzņēmumā, iesaistot abu pušu tehniskos darbiniekus un ārējos ekspertus, esot panākta kopīga pozīcija par līguma izpildes pabeigšanas nosacījumiem un abas puses vienojušās par atlikušo 50 transportlīdzekļu piegādi.
Trešās piegādes laikā 2018.gadā ekspluatācijā tika nodoti divi trolejbusi, savukārt pēc vienošanās noslēgšanas ekspluatācijā pieņemti vēl trīs trolejbusi. Šobrīd uzsākta vēl piecu trolejbusu gatavošana pieņemšanai ekspluatācijā. Pārējie vairāk nekā 40 trolejbusi tiks piegādāti pakāpeniski līdz 2020.jūnijam.
Kā ziņots, Korupcijas novēršanas un apkarošanas birojs (KNAB) pērn decembrī sāka kriminālprocesu saistībā ar trim Rīgas satiksmes iepirkumiem, kas saistīti ar transportlīdzekļu iegādi.