Viens no negatīvās statistikas apturēšanas risinājumiem ir 1994. gadā Zviedrijā uzsāktā programma Vision Zero, ko, starp citu, īsteno arī mūsu kaimiņos Igaunijā. Vision Zero idejas pamatā ir veidot tādu autoceļu infrastruktūru, kas atbilst autotransporta jaudai un vides aizsardzības prasībām, tādējādi radot apstākļus maksimāli drošai satiksmei. Vision Zero pamatdoma ir veicināt dažādu satiksmes drošības uzlabošanas pasākumu īstenošanu ar ideālo mērķi pilnībā izskaust satiksmes negadījumus ar bojāgājušajiem. 1997. gadā Zviedrijā tika pieņemti grozījumi Ceļu satiksmes drošības likumā, kas pamatā tika bāzēts tieši uz Vision Zero pamatprincipiem – satiksmes drošības uzlabošanā tiek ņemti vērā visi iespējamie faktori – gan autoceļu infrastruktūras plānošana, gan arī autovadītāju izglītošana.
Programmas autori arī noraida pieņēmumus, ka negadījumu skaitam ir likumsakarīga tendence pieaugt līdz ar satiksmes intensitātes un apjoma pieaugumu. "Būtībā mēs pieņemam domu, ka ceļu satiksme ir bīstama un viens no ikdienas apdraudējumiem. Taču kāpēc mēs necenšamies rīkoties, lai mazinātu šo draudu? Mums ir visas iespējas īstenot pasākumus, lai mazinātu gan negadījumu, gan arī cietušo un bojāgājušo skaitu satiksmes negadījumos. Daži varētu iebilst, tā ir cena, kas mums jāmaksā par mobilitāti un brīvību. Mēs tam nepiekrītam.
Nevar būt attaisnojuma neviena cilvēka nāvei. Mums ir jābūt iespējai brīvi pārvietoties, tajā pašā laikā justies droši," norāda Vision Zero eksperti.
Lai gan satiksmes intensitāte un mirstības rādītāji ceļu negadījumos ir daļēji saistīti ar izmaiņām ekonomikas izaugsmē, programmas eksperti, balstoties uz Zviedrijas Transporta administrācijas datiem, norāda, ka negadījumos bojāgājušo skaits Zviedrijā kopš pagājušā gadsimta septiņdesmitajiem gadiem tomēr turpināja samazināties, neskatoties uz stabilu satiksmes intensitātes pieaugumu. Faktiski 2010. gadā bojāgājušo skaits Zviedrijā bija mazāks nekā 1950. gadā, lai gan satiksmes intensitāte bija pieaugusi vairākkārt.
Turklāt pēdējos piecos gados par 50% ir mazinājies satiksmes negadījumos Zviedrijā bojāgājušo gājēju skaits, tāpat arī mazinājies bērnu nāves gadījumu skaits autoavārijās. Vienlaikus programmas eksperti akcentē, ka Zviedrijā būtu iespējams samazināt nāves gadījumu skaitu vēl par 90%, ja tiktu izskausta virkne pārkāpumu, to skaitā aizvien raksturīgā tendence nepiesprādzēties ar automašīnas drošības jostu, pārsniegt atļauto braukšanas ātrumu, kā arī sēsties pie automašīnas stūres alkohola reibumā. Zviedru eksperti ir pārliecināti – ja tiktu pilnībā ievēroti šie trīs noteikumi, Zviedrijā satiksmes negadījumos bojāgājušo skaitu izdotos samazināt no pašreizējiem pieciem nāves gadījumiem uz 100 000 iedzīvotāju līdz 0,5.
Būtisku pienesumu satiksmes drošībai devusi arī autoindustrija, ieviešot virkni jaunu risinājumu automašīnu tehnoloģijās, gan radot automātiskās bremzēšanas sistēmas, gan gaisa drošības spilvenus, gan tehnoloģijas, kas pirms automašīnas iedarbināšanas pārbauda, vai vadītājs nav lietojis alkoholu. Vision Zero programmas principus pielieto daudzi pasaules lielie autoražotāji, tādējādi mazinot negadījumu skaitu ar smagi cietušajiem vai bojāgājušajiem.