Jau aptuveni pirms mēneša nacionālā aviokompānija airBaltic sāka kolektīvo darbinieku atlaišanas procesu, kas tiek pamatots ar atteikšanos no vecajām, neefektīvajām Fokker-50 lidmašīnām. Sākotnēji minētais atlaižamo cilvēku skaits ir divi simti, taču Stjuartu arodbiedrības līderis Dainis Lubarts Dienai pieļauj, ka kopējais skaits līdz šim varētu būt arī pieaudzis.
«Pirms mēneša, pieaicinot arodbiedrību, tika izstrādāti kritēriji darbinieku izvērtēšanai. Šobrīd tai jau vajadzētu būt pabeigtai un sāktai darba līgumu uzteikumu izsniegšanai,» skaidro D. Lubarts. No 200 atlaistajiem darbiniekiem aptuveni viens simts līdz šim strādāja stjuartu departamentā, bet pārējie ir piloti, tehniskais personāls, administrācija.
Tik krasa darbinieku atlaišana līdz šim tika pamatota galvenokārt ar veco lidmašīnu nomaiņu. Tagad tam nācis klāt vēl cits nozīmīgs apstāklis - plānotā lidojuma skaita samazināšana.
Kopumā airBaltic strādā vairāk nekā tūkstotis darbinieku un teju 400 ir stjuartu. Arodbiedrībai ir izdevies panākt, ka netiek atlaisti aptuveni 250 tās biedru, kādu aizsardzību pieļauj likums, taču atzina, ka airBaltic meklē visus iespējamos veidus, lai palīdzētu arī atlaistajiem darbiniekiem iekārtoties citā darbā. «Gluži sarunāt neko nevar, bet airBaltic viņiem dod padomus un labas rekomendācijas, kas jau aptuveni divām trešdaļām no atlaistajiem stjuartiem ir palīdzējis atrast darbu tādās prestižās aviokompānijā kā Norwegian Air un Emirates Airlines,» skaidro Dainis Lubarts.
Pilnu rakstu lasiet laikraksta Diena ceturtdienas numurā!
klusais
Latviec
VASJA