Laika ziņas
Šodien
Apmācies
Rīgā +9 °C
Apmācies
Sestdiena, 16. novembris
Glorija, Banga

AirBaltic attīstība ir Latvijas valsts ilgtermiņa interesēs

Pēdējo dienu notikumi  rāda, ka jautājums par nacionālās aviokompānijas airBaltic attīstību politiskajās aprindās diemžēl ir uztverts gaidāmo Saeimas vēlēšanu kontekstā. Valdības vilcināšanās un politiskais pingpongs ap airBaltic liek vaicāt: vai Latvijas iedzīvotājiem arī turpmāk būs pieejami astoņi desmiti tiešo lidojumu no Rīgas, ko sekmīgi nodrošina airBaltic? Vai arī turpmāk Rīgas lidosta būs Baltijas reģiona aviosatiksmes centrs, par kādu to ir padarījusi airBaltic straujā attīstība? Nebūtu pieļaujams, ka situācija mainās un Latvijas iedzīvotāji būtu spiesti mērot ceļu autobusā uz Viļņas vai Tallinas starptautiskajām lidostām.

Izcila aviosatiksme un aktīva lidosta mūsdienās ir tikpat svarīga valsts infrastruktūras sastāvdaļa kā interneta piekļuve, elektroapgāde vai autoceļi. Astoņi desmiti airBaltic tiešo lidojumu no Rīgas nav tikai ērtība un patīkama priekšrocība Latvijas iedzīvotājiem. Šis lidojumu tīkls ir arī Latvijas attīstības priekšnoteikums, jo moderna valsts nav iedomājama bez modernas lidostas un aviokompānijas. Ir grūti iedomāties, kā Latvijā attīstīsies starptautiski konkurētspējīga un uz eksportu vērsta uzņēmējdarbība, ja Rīgā nebūs pieejama Eiropas līmeņa aviosatiksme, ko nodrošina airBaltic.Var, protams, runāt par dažādām nākotnes perspektīvām un pasaules aviokompānijām, kas pēkšņi izdomās padarīt Rīgu par savu bāzi un atbalsta punktu, taču mēs zinām, kāds liktenis piemeklējis daudzas šādas gaisa pilis. Vienīgais, kas Latvijas iedzīvotājiem var nodrošināt nepieciešamos pakalpojumus, ir Latvijā reģistrēta, Latvijā bāzēta un Latvijas atbalstu saņemoša aviokompānija. AirBaltic ir šāda kompānija, un valdības pienākums ir piedalīties tās attīstībā. Latvijā ir pārāk maz uzņēmumu, kas ir pazīstami un konkurētspējīgi ne tikai Baltijas, bet arī Eiropas mērogā. Nereti mēs tiekam salīdzināti ar gudrākajiem un pārākajiem igauņiem dažādās biznesa un kultūras jomās. Nav daudz tādu uzņēmumu Latvijā, kuri būtiski apsteigtu Igaunijas attīstības tempus. Tomēr airBaltic ir viens no šādiem uzņēmumiem. Patlaban Latvija tikai sāk atjaunot ārvalstu investoru uzticību. No valsts tēla viedokļa pat tikai runas par valstij piederošas aviokompānijas iespējamo bankrotu var iedragāt starptautisko investoru jau tā trauslo uzticību Latvijas valstij.AirBaltic nodrošina darbu vairākiem tūkstošiem Latvijas iedzīvotāju tieši un daudziem tūkstošiem, kas strādā viesmīlības nozarē (restorāni, viesnīcas, cita tūrisma infrastruktūra) pastarpināti.Lemjot par labu airBaltic stratēģiskai attīstībai, politiķiem ir iespēja parādīt, ka viņi tiešām domā par valsti, tās attīstību un iedzīvotāju interesēm. Parādīt nevis ar mēnešiem ilgu lemšanu un novilcināšanu, bet gan ar lēmumu, kas vērsts uz ilgtermiņa attīstību un valstisko interešu ievērošanu. Vai arī – demonstrēt, ka pat vēlēšanu priekšvakarā viņi valsts un tās iedzīvotāju vajadzību dēļ nespēj atteikties no savām parastajām politiskajām ķildām un intrigām.Ar cieņu,Gundars Ozols, viesnīcas „Dome Hotel & SPA” īpašnieksDace Ozola, uzņēmēja, „Siera nams” īpašnieceAgita Putāne, Mākslas galerijas PUTTI direktoreGastons Neimanis, RTAB direktorsEgils Vjaters, Stradiņa slimnīcas Uroloģijas klīnikas vadītājsDina Vjatere, „Taka Spa” līdzīpašnieceAstrīda Rogule, mākslas zinātnieceIlze Pole, žurnāla „Franks” galvenā redaktoreGunta Ušpele, Jūrmalas pilsētas domes Tūrisma un ārējo sakaru nodaļas vadītājaVlads Korjagins, tūrisma aģentūras "Baltic Travel Group" vadītājsSanta Graikste, Latvijas Viesnīcu un restorānu asociācijas izpilddirektoreAivars Mackevičs, BalticTravelnews.com direktors Ģirts Muižnieks, mākslinieksKristaps Ģelzis, mākslinieksInese Baranovska, mākslas zinātniece un kuratoreBaiba Ripa, modes dizainereZane Iltnere, mākslinieceEmīls Zariņš, uzņēmējsUldis Ostankovs, pavārsEdgars Zagorskis, programmētājsMarta Pallo, muzeja pedagoģeLote Jakrina, auditoreIndra Indraše, projektu vadītājaEva Dandzberga, izdevniecības „Franks House” valdes priekšsēdētājaEdgars Karelis, “MT-Energie” valdes loceklis Nils Jakrins, dizainersMārtiņš Rītiņš, „Slow Food Rīga” prezidentsUna Meistere, anothertravelguide.com galvenā redaktoreDaiga Rudzāte, mākslas kritiķe un kuratoreAndrejs Žagars, Latvijas Nacionālās operas direktorsJānis Naglis, Latvijas Viesnīcu un restorānu asociācijas prezidentsNatālija Jansone, modes dizainereJānis Jenzis, restorānu „Kitchen”, „Experience Cafe”, „Ostas skati” un vīna bāra „Garage” līdzīpašnieksMārtiņš Vanags, publicistsAinārs Ērglis, „P.R.A.E Sabiedriskās attiecības” valdes priekšsēdētājsNormunds Matutis, Latvijas Nacionālās operas finanšu direktorsMāris Banders, arhitektsKārlis Salmiņš, tūrisma aģentūras IMTG – Redline Marine Travel valdes priekšsēdētājsAnna Iltnere, arterritory.com galvenā redaktoreRalfs Vīlands, Hill and Knowlton Latvia valdes priekšsēdētājsAndrejs Rudzāts, kino operatorsSarmīte Stabulniece, veikala „Riija” direktoreSanta Meikulāne, interjera dizainereJānis Muižnieks, zvērināts advokātsAigars Nords, starptautiskā Rīgas Maratona organizatorsSalvis Lapiņš, AS Olainfarm valdes loceklisĒriks Stendzenieks, reklāmas aģentūras !Mooz radošais direktorsJānis Naglis, Latvijas viesnīcu un restorānu asociācijas prezidentsEdgars Karelis, “MT-Energie” valdes loceklis

Uzmanību!

Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.

Seko mums

Seko līdzi portāla Diena.lv jaunākajām ziņām arī sociālajos tīklos!

Ziņas e-pastā

Saņem Diena.lv aktuālās ziņas e-pastā!

LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS

Vairāk LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS


Aktuāli


Ziņas

Vairāk Ziņas


Politika

Vairāk Politika


Rīgā

Vairāk Rīgā


Novados

Vairāk Novados


Kriminālziņas

Vairāk Kriminālziņas