Sūdzības iesniegusi personu apvienība, kas sastāv no SIA Domenikss un AS Swedbank, kā arī viens no lielākajiem autobusu ražotājiem Eiropā VDL Bus&Coach b.v. Sūdzību izskatīšanas termiņš patlaban vēl nav noteikts.
SIA Domenikss ir Daimler AG ģenerālpārstāvis Latvijā, kas nodarbojas ar Mercedes-Benz vieglo un apvidus automobiļu, pasažieru un kravas mikroautobusu, kravas automobiļu, autobusu tirdzniecību, kā arī ir autorizēts Mitsubishi Fuso ģenerālpārstāvis Latvijā, kas nodarbojas ar kravas automobiļu tirdzniecību, oriģinālo Mercedes-Benz un Mitsubishi Fuso rezerves daļu tirdzniecību un servisa pakalpojumu sniegšanu.
Ar Daimler Rīgas domei bijuši darījumi arī iepriekš - no 2002.gada jūlija līdz 2006.gada decembrim Rīgas satiksmei tika piegādāti Vācijas autobūves koncerna Daimler ražoti 117 Mercedes Benz autobusi, kuru iegādē vēlāk atklājās starptautisks kukuļošanas skandāls, uzpērkot Rīgas domes amatpersonas. Apjomīgo Daimler kukuļošanas lietu tiesa sāks skatīt oktobra beigās.
Domenikss apņēmies piegādāt vismaz 180 jaunus mikroautobusus pilnsabiedrībai Rīgas mikroautobusu satiksme, kas šā gada janvārī noslēdza līgumu ar Rīgas satiksmi par mikroautobusu maršrutu tīkla apkalpošanu Rīgā. Jaunajiem mikroautobusiem visos maršrutos bija jākursē jau kopš 4.septembra, taču pagaidām piegādāta tikai aptuveni trešdaļa busiņu no kopējā paredzētā skaita. Kavēšanās esot notikusi tehnisku iemeslu dēļ - tiekot mainīti jauno mikroautobusu dzinēja standarti, un radusies aizķeršanās ar sertifikāciju.
Kā ziņots, Rīgas satiksmes autobusu iepirkuma konkursā pieteikumus iesniedza četri pretendenti - Solaris no Polijas, vācu ražotāji Mercedes Benz, Itālijas, Francijas un Vācijas dibinātā kompānija Iveco, kā arī Latvijā izveidotais uzņēmums Amoplant.
Par konkursa uzvarētāju 12.septembrī tika atzīts Solaris, ar kuru paredzēts noslēgt 75 808 297 eiro vērtu līgumu, kas paredz piecu gadu laikā piegādāt Rīgas satiksmei vismaz 175 autobusus, paredzot iespēju pasūtījuma apjomu palielināt līdz 30%. Kopumā 175 autobusu piegāde neizmaksāšot vairāk par 58,3 miljoniem eiro. Paredzēts, ka pirmie jaunie Solaris autobusi Rīgas ielās varētu parādīties aptuveni pēc astoņiem mēnešiem - nākamās vasaras sākumā.
Rīgas satiksmes attīstības stratēģija paredz tuvāko piecu gadu laikā iegādāties 125 jaunus trolejbusus un 175 jaunus autobusus, kas tiks piegādāti pakāpeniski piecu gadu laikā. Tos paredzēts izmantot visos maršrutos, nomainot vecākos transportlīdzekļus, bet nolietotos transportlīdzekļus Rīgas satiksme centīsies pārdot izsolē.
Šovasar noslēgtajā trolejbusu iepirkuma konkursā par uzvarētāju tika nosaukts vienīgais pretendents - Čehijas firma Škoda Electric, kas Rīgai piegādās 125 trolejbusus, katru 808 000 eiro vērtībā. Līguma kopsumma sasniegs 131,8 miljonus eiro jeb 92,6 miljonus latu, tā dārdzība tiek pamatota ar to, ka trolejbusi būs vismaz 18 metrus gari un aprīkoti ar dažādām iekārtām komfortam un drošībai.