Dati liecina, ka 35% no aptaujātajiem uzņēmumiem tuvāko sešu mēnešu laikā neplāno radīt jaunas darba vietas, taču 38% - plāno radīt līdz divām jaunām darba vietām, savukārt 2% palielinās darba vietu skaitu pat vairāk par 10 jaunām darba vietām.
Aptauja norāda uz pozitīvu tendenci - 60% uzņēmumu tuvākā pusgada laikā domā pieņemt darbā no viena līdz pieciem jauniem darbiniekiem, kā arī 64% aptaujāto uzņēmumu negrasās atlaist nevienu darbinieku. Joprojām visvairāk aktuālas ir pārdošanas speciālistu, nozares speciālistu un prasmīgu strādnieku vakances.
Runājot par finansiālo aspektu, 68% uzņēmumos no aptaujātajiem nav plānots mainīt algu lielumu, 13% uzņēmumu plāno atalgojumu palielināt par 10%, bet 2% - plāno samazināt atalgojumu. Savukārt līdzekļus uzņēmumos galvenokārt plānots investēt jaunas tehnikas vai iekārtu iegādē, tam seko personāla apmācība un attīstīšana, trešajā vietā zīmola atpazīstamības veicināšana un mārketinga aktivitātes. Vismazāk plānots investēt jaunu darba vietu radīšanā.
Uzņēmumiem tika jautāts arī par veidiem un resursiem, kurus izmanto jauna personāla atrašanai un piesaistīšanai. Visbiežāk - 27% gadījumu- tiek meklēts, apjautājoties esošajiem darbiniekiem, radiem un paziņām, kā arī izvietojot sludinājumu kādā no darba un karjeras vortāliem (18%). Tad seko meklēšana ar Nodarbinātības Valsts Aģentūras palīdzību un informācijas izvietošana uzņēmuma mājas lapā vai sociālajos tīklos.
Aptaujas rezultāti liecina, ka 81% uzņēmumu neplāno piesaistīt darba spēku no ārzemēm, taču 11% nopietni apdomā šādas iespējas. Kopumā vērtējot patreizējo Latvijas darba tirgus situāciju, vairākums uzņēmumu uzskata, ka joprojām trūkst kvalificētu darbinieku.
Visplašāk pārstāvētās nozares respondentu vidū bija tirdzniecība, rūpniecība un ražošana, celtniecība un nekustamais īpašums, savukārt netika saņemta neviena atbilde no ēdināšanas un mehānikas-tehnikas sfēras. No respondentiem 33% bija uzņēmumu vadītāji, 17% - uzņēmumu īpašnieki, 13% - personāla speciālisti, 10% - personāla vadības direktori.