Svētdien ap plkst. 22 apmēram vienu kilometru aiz Kraujas stacijas negadījuma rezultātā no sliedēm noskrēja 17 kravas vagoni. No pieciem vagoniem noplūda minerālsmērviela un tehniskais šķīdinātājs.
Līdz kustības atsākšanai virzienā no Baltkrievijas atiešanu gaidīja vairāk kā 80 vilcienu sastāvu, savukārt Latvijā virzienā uz Baltkrieviju kavējās vairāk kā 50 vilcienu sastāvu, kuri nevarēja doties maršrutā avārijas izraisīto seku dēļ.
Latvijas dzelzceļš prezidents Uģis Magonis pateicies LDz darbiniekiem un Valsts Ugunsdzēsības un glābšanas dienestiem, kā arī Baltkrievijas dzelzceļa darbiniekiem par operatīvo rīcību avārījas seku novēršanā, kas ļāva ievērojami samazināt iespējamo apdraudējumu un kaitējumu dabai. Tāpat U.Magonis pateicas Latvijas un Baltkrievijas robežsardzei, kas ļāva Baltkrievijas dzelzceļa darbiniekiem ātrāk doties palīgā avārijas seku novēršanai.
Izplūdušo vielu apjoms pagaidām precīzi nav aprēķināts, tomēr pagaidām zināms, ka ir izplūdušas 120 tonnas ar tehnisko šķīdinātāju un viena cisterna ar minerālsmērvielu, liecina LDz rīcībā esošā informācija. No negadījumā iesaistītajiem vagoniem divi vagoni pieder klientiem no Latvijas – tajos pārvadātas ogles un nafta, pārējie negadījumā iesaistīto vagonu kravas saņēmēji ir Igaunijā. Visi vagoni ir privāti.
"Mums šī ir augstākās kategorijas avārija. Šādas avārijas notiek ļoti reti, bet diemžēl reizēm notiek. Mēs darīsim visu iespējamo, lai šādas avārijas neatkārtotos, ieviešot arvien jaunākas tehnoloģijas," norādīja U.Magonis. Viņš pieļauj, ka avāriju izraisīja sliežu ceļa bojājums, tomēr norāda, ka jāpagaida ekspertu slēdziens par notikušo.
LDz jau ir izstrādājis vides sanācijas plānu, lai likvidētu negadījuma sekas. Šobrīd tiek veikts zaudējumu aprēķins.