Laika ziņas
Šodien
Viegls lietus
Rīgā +4 °C
Viegls lietus
Sestdiena, 28. decembris
Inga, Irvita, Ivita, Ingeborga

Augstākās izglītības padome kavē studiju programmu izvērtējuma auditu

Pievienot komentāru

0/1000 zīmes
ko nu
k
Izskatās, ka "pasniedzēji" un "eksperts" izšāvuši visu pulveri. Varbūt AIP sameklēs pasniedzēju-5, pasniedzēju-6 utt?
pa galvu nesitīs
p
pret valstiski elementi berdņikovi, murgs. Lasiet Latvijas avīzi
ar birokrātiem citādi nevar
a
Ķīlim kriška. Paldies Dievam. Lai iet...
čoms
č
Kad šamējo atkal vedīs uz Tvaika ielu sašpricēt?
Eksperts
E
Pareizi AIP dara, ka Ķīlim nedod to infu. Acīmredzama ir vēlme ietekmēt ekspertus, lai viņi maina savus spriedumus par labu IZM izgudrojumiem.. Un vispār nekas nav jāpārvertē, jo AIP darbs ir cienījams un uzticams, atšķirībā no Ķīļa t.s. darba.
Jā,
J
ap Vētru jau izsenis godīguma un cienījamības mākonis plešas :)
  • 1
  • 1
Juris
J
Jā, ļoti " cienījami un uzticami" norallināja miljonu!
  • 6
  • 0
bijušais students
b
Nesaproti vai izliecies? Man kauns, ka Jums pašam(ai) nav kauna!
  • 5
  • 1
Eksperts
E
Pareizi AIP dara, ka Ķīlim nedod to infu. Acīmredzama ir vēlme ietekmēt ekspertus, lai viņi maina savus spriedumus par labu IZM izgudrojumiem.. Un vispār nekas nav jāpārvertē, jo AIP darbs ir cienījams un uzticams, atšķirībā no Ķīļa t.s. darba.
?
?
Večuks no AIP?
  • 4
  • 1
pasniedzejam
p
Bet cik liela alga ir Tartu universiates rektoram salidzinajumaa ar musejiem? Varu deret, ka musejiem ir daudz lielaka. Tatad nevajg muldet par mazo budzetu augstskolam, jo augsejais gals augstskolas dzivo lepni. Visu naudu noed tiesi tas.
zoo
z
... nu re atstaaja tos pašus meerkaķus , tagad atkal viiraa , uzreiz baaž sprunguļus riteņos.
redz!
r
Tik viegli no tiem viss vaļā netikt!
  • 3
  • 0
pasniedzejam
p
Nevajag te manipulet ar abstraktiem jedzieniem, bet no manis pasha un manu vairaku draugu un pazinu pieredzetaa, varam teikt, ka vairakas augstskolas, kas skaistas vadosas atseviskas fakultates limenis ir loti zems. Zems un viss! Un vairakas no tam ir biznesa un ekonomikas fakultates. Nu nedrikst taa macit biznesu, nu nedrikst! Tapec jau Latvijaa cilveki baidas sakt savu biznesu, un tas ir attiecigu augstskolu tiesas darbibas sekas. Vairaki pazinas pameta studet sajas fakultates, jo taa ir veltiga laika nosisana. Tapec reformas vajag!
jā!
j
Kas notiek LLU? Ražo melnstrādniekus ārzemēm!
  • 4
  • 0
pasniedzejam
p
1. pretruna jusu rakstitajaa - prestizo un topa Anglijas augstskolu beidzeji no 3 valstim ir gatavi pec beigsanas stradat darbu par niecigu algu! Tatad no Harvardas par darzenu pardeveju, nu gan sarunajat!
bijušais
b
AIP pamati deg zem kājām, visādi cenšas paildzināt agoniju!
students
s
Riktīgais pīļu dīķis! Lai Ķīlim izdodas to mazliet patīrīt!
  • 8
  • 2
miervaldis
m
Šis puisis pat no ūdens glāzes uztaisīt veselu okeānu, jo viņa runātvēlme un runātprieks pa tukšo pārsniedz jebkuras veselā saprāta robežas!
Tikai FAKTI
T
Faktus nevar noliegt - kas noticis tas noticis - var vēlreiz apskatīties ķīļa manipulācijas ar izejas datiem un matemātiski un loģiski tos analizēt, bet NEVAR pateikt, ka tas NAV noticis! Tas, ka AIP pētījumā ir diskutabli rezultāti - tā protams arī var būt - pat gada laikā 900 programmas kvalitatīvi NEVAR izanalizēt, tur jāpiekrīt . bet kāda vilka pēc tam ķīlim vajadzēja ķerties pie šo datu pārinterpretācijas un SAVA saraksta veidošanas??? Turklāt situācijā, kad viņš pats nenāk uz tām AIP sēdēm? Tas viss met uz viņu ēnu - un PAMATOTI! Par tiem Ķīļa paaugstinātajiem IZM ierēdņiem, kuri piedalījās AIP pētījumā - vai tas nav kukū? Būtībā par falsifikāciju ministrs apsūdz pats savus tuvākos darbiniekus :)
eulalija
e
Pusi sava darba mūža esmu nostrādājusi augstskolā un piekrītu reformu nepieciešamībai, tikai - akli sekot ārvalstu ekspertu padomiem un vērtējumiem ir liela aplamība. 1) Esmu pieredzējusi, ka no ārvalstīm atbraukušais "eksperts" iepriekš aizsūtīto studiju programmu pat nav izlasījis, kur nu vēl nopietni to izstudējis. 2) Nolīgtie ārzemnieki ne vienmēr nāk no pašu erudītāko zinātnieku vidus (tiem vienkārši nav laika un intereses nodoties šādām ekspertīzēm). 3) Vai neesam jau pietiekoši "izbaudījuši" ārzemju gudro ieteikumus citās, piemēram, pensiju, banku, sfērās?
Andro
A
Tas, protams, ir iespējams. Auditorfirmai speciālistu personas dati, ieņemamais amats un e pasts varbūt tieši tāpēc vajadzīgs, lai novērtētu viņu atbilstibu. Lai arī kā, kompetenti vai ne visai izvērtētas programmas, taču, ja notikusi vērtējuma punktu izmainīšana, tā ir noziedzīga ricība.
  • 2
  • 1
pasniedzējs
p
Ja runājam par augstāko izglītību, tad ministra kungs jauc mērķus ar rezultātiem, kas sekos, ja mērķi tiks sasniegti. Augstskolu nokļūšana TOPu augšgalā nevar būt mērķis - tās ir sekas jeb rezultāts, ja AI līmenis Latvijā uzlabosies, tad dažas no Latvijas augstskolām nonāks TOPu augšgalā. Netiek piedāvāti arī atbilstošie resursi. Tiek solīts palielināt finansējumu līdz Eiropas vidējam līmenim. Nevar panākt un apdzīt tos, kuriem jau ilgus gadus šis finansējums ir virs vidējā līmeņa. No nekā nekas nerodas. Ja visus 20 neatkarības gadus nekas nav dots, tad nevar gribēt, lai pēkšņi kaut kas uzlabojas. Tartu Universitātei vienai pašai ir lielāks valsts finansējums nekā visām Latvijas Augstskolām, kuras daļēji finansē IZM, kopā. Tartu Universitātes dabas zinātņu fakultātes kopbudžets ir lielāks neka viss LU kopbudžets. Par Rietumeiropas augstskolām nemaz nesākšu runāt. Reformas nevar būt haotiskas, bez pamatojuma, jo runa ir par sociālu sistēmu. Rezultātus redzēsim, patiesībā, pēc 20 gadiem. Joprojām cīnāmies ar 90.-gadu kļūdām, kad skolās varēja mācīties ko grib. Tādā mazā valstī kā Latvija, kur katrs santīms ir no svara, bija jābūt tikai valsts augstskolām (kā Somijā), lai varētu mērķtiecīgi attīstīt AI tādu kāda tā ir nepieciešama Latvijai (Vai Jūs varat man nosaukt kādu privātu augstskolu, kura gatavo speciālistus dabas zinātnēs un inženierzinātnēs (izņemot IT)? Tur vajadzīgus milzīgas un nepārtrauktas investīcijas !!!!!).
to pasniedzējam
t
Paldies par komentāriem. Tik žēl, ka daudzi par nespēj saprast ūsu teikto. Mūsu ģimenes students pašlaik eksaktās zināšanas apmaiņas programmā apgūst Nīderlandē. Un man ir ļoti saprotama studentu apmācības problēma. Un ne tikai studentu, bet arī skolēnu. Žēl, ka nenosaucāt tā ministra vārdu, kurš atļāva izvēlēties priekšmetus vidusskolā. Ja kāds nevar, tad tādiem vajag citādu atestātu. Utt. Tas bija tagadējais komisārs PIEBALGS. Savi varoņi taču jāzin, jāpasaka paldies šim Eiropas cilvēkam. Zinu, ka ir valstis ES, kur jau no bērnudārza bērnam seko vērtējums. Un, beidzot skolu, svarīgākalām studijām var pieteikties tikai tie, kuriem lielākais punktu skaits Bet pie mums. Turībai diplomdarbu neklātnieks uzraksta 2 diennaktīs un manai atvasei stāsta, cik smagi bijis. Toties manējais taisīja eksperimentus, aprēķināja, rasēja 1/2 gadu. Nevarēja visu ietilpināt valadzīgajā lappušu skaitā.
  • 3
  • 0
ha,ha...
h
Skat, kā AIP intensīvi atsāk "darbu"!
  • 7
  • 3
pasniedzējs 4
p
Un noslēgumā — tiem, kas uzskata un apgalvo, ka augstskolu rektori vai pasniedzēji ir aizsēdējušies. Atvainojiet, bet, lai pretendents tiktu ievēlēts par rektoru (uz 4 vai 5 gadu termiņu), prasības ir simtreiz augstākas nekā, piemēram, lai kļūtu par ministru vai pat valsts prezidentu. Un arī pasniedzējus augstskolās ievēl atklātā konkursā tikai uz 6 gadiem, nevis uz visu atlikušo mūžu, tādējādi nodrošinot, ka no visiem kandidātiem amatā nonāk pats, pats, pats kvalificētākais. Pieņemu, ka dažiem tas varētu būt jaunums, it īpaši tiem, kam sajūsmu izraisa jau tikai sarkanu lupatu vicināšana acu priekšā un sekošana sauklim sitiet bandītus, neiedziļinoties, kas un par kādām interesēm šajā spēlē cīnās.
  • 8
  • 4
pasniedzējs - 3
p
Kas slēpjas aiz Ķīļa augstskolu reformas? Pirms nedēļas man bija iespēja apmeklēt biznesa studiju programmu akadēmiskā tīkla Businet ikgadējo, 26. konferenci Bratislavā. Tajā piedalījās ap 200 delegātu no 20 valstīm, kas detalizēti centās analizēt un skaidrot to, par ko arī Latvijā pašlaik norit karstas diskusijas — studiju kvalitātes nodrošināšanu un biznesa studiju attīstību nākotnē. Pirmais, ko nācās uzklausīt no kolēģiem, bija līdzjūtība un neizpratne par to, kā Latvijā augstākā izglītība un zinātne vispār spēj pastāvēt pēc krīzes periodā viskrasākā nozares budžeta finansējuma samazināšanas visu Eiropas Savienības valstu vidū. Otrais, cieņpilns apbrīns par to, ka mazā Latvija ir apgāzusi vai visus ekonomikas pamatlikumus un mistiskā veidā spējusi izkļūt (vismaz viņi tā uzskata) no nekontrolētās banku sistēmas izraisītās krīzes. Trešais — pēc Anglijas kolēģa referāta konferencē kļuva skaidra reāla iespēja, kā visus slavenās Ķīļa augstskolu reformas plānus atrisināt vienā rāvienā, ļoti īsā laikā ieviešot gan studijas angļu valodā, gan radot iespēju studentiem studēt TOP 100 Eiropas līmeņa augstskolā. Un tas ir pats interesantākais. Kā zināms, daudzu Lielbritānijas augstskolu reitingi ir augsti (objektīvi — visi raksti un zinātne tiek veikta angļu valodā, katru gadu uz šejieni plūst maksātspējīgu un, galvenais, motivētu studentu straumes no trešās pasaules valstīm utt.). Bet tagad arī briti sāk ieviest likumdošanā aizsardzības mehānismus, lai pasargātu valsti no neprognozējamām valsts sociāli ekonomiskajām pārmaiņām nākotnē, proti, liela daļa Anglijā izstudējušo vairs neatgriežas atpakaļ savās mītnes zemēs, bet paliek turpat Lielbritānijā. Piemēram, viena lieta, kas Anglijas augstākās izglītības sistēmā parasti sajūsmina absolūti pieticīgos latviešus, — tur studijām ņemto kredītu jāsāk atmaksāt tikai tad, ja absolventa ienākumu (algas) līmenis ir sasniedzis noteiktu slieksni, tāpat arī zemo algu īpašniekiem ir minimāli nodokļi vai to nav vispār, ja vien ieņēmumi nepārsniedz aptuveni 5200 latu robežu gadā. Un, valstī ieplūstot lielam skaitam imigrantu, kas gatavi strādāt par daudz zemākām algām un ar daudz zemākiem dzīves vides kvalitātes standartiem nekā vecie angļi, rodas problēmas gan ar studiju kredītu atmaksu, gan nodokļu naudas ieplūšanu valsts kasē, radot potenciāli bīstamu situāciju valsts nākotnes sociāli ekonomiskajai attīstībai. Tātad — kāds ir britu zinātnieku iespējamais risinājums, kas paradoksālā kārtā jauši vai nejauši sasaucas ar šībrīža Ķīļa augstskolu reformu? Viņi ir ļoti ieinteresēti savu augstākās izglītības sistēmu eksportā uz pietiekamu attīstības līmeni sasniegušām ES sastāvā ietilpstošām Austrumeiropas valstīm, jo vairs nekādi brīvās tirdzniecības ierobežojumi nepastāv, nekādas valodu lietošanas robežas nepastāv, bet, izveidojot, teiksim, jaunu Londonas universitātes struktūrvienību, piemēram, Rīgā, ir iespēja piedāvāt pasaules klases universitātes studijas angļu valodā un vienlaikus lielāko daļu trešās pasaules studentu plūsmas novirzīt uz šīm ārvalstu filiālēm bez aktuālā nākotnes riska, ka šo augstskolu absolventi apgrūtinās Anglijas sociālo vai ekonomisko sistēmu ar savu zemo algu prasījumu un kvalificēta darbaspēka piedāvājumu. Un fakts, vai viņi atgriezīsies atpakaļ savās mītnes zemēs vai paliks Rīgā, vairs nevienu angli neinteresē, un viss process Anglijas ekonomikas izaugsmi tikai veicinās, jo caur Latviju tranzītā plūdīs studentu skološanai saņemtā nauda un peļņas procenti. Vienīgā nopietnā problēma, kas pašlaik jāpārvar šī visnotaļ cerīgā plāna īstenošanai, — jāiznīcina vai jādiskreditē jau eksistējošās vietējās valstu augstākās izglītības sistēmas. Un Latvija kā šajā ziņā vājākais posms Baltijas izglītības sistēmā varētu būt pat ļoti interesants mērķis jeb ieejas punkts šajā lielajā stratēģiskajā spēlē, par kuras esamību mēs, savā starpā karojot, pat neesam iedomājušies...
  • 8
  • 4
pasniedzējs -2
p
Samazināt augstskolu skaitu uz pusi? Tas nevar būt pašmērķis. Ja, godīgi, tad samazināšana var notikt tikai Rīgā. RSU būtu jālikvidē sociālās zinātnes, LU būtu jālikvidē sports vai LSPA būtu jāpievieno LU. Juridisko Augstskolu būtu jāpievieno LU, RPIVU LU, Kultūras ministrijai pakļautās akadēmijas jāapvieno vienā Kultūras un mākslas universitātē. Tas arī būtu viss. Nevar problēmas risināt vienkārši atņemot naudu C līmeņa programmām, jo tāpat nauda augstskolu iekšienē daļēji pārdalīsies un cietīs arī labākas programmas, jo ne visas C programmas tiks slēgtas. Jāatzīmē, ka lielākā daļa programmu tika izvērtētas neklātienē tikai pēc rakstiskajam atskaitēm. Par zinātni - te vispār redzams ekonomiskais analfabētisms. Tiek piedāvāts būtiski palielināt finansējumu zinātnei, bet uz privātā līdzfinansējuma rēķina. Laikam ministra kungs nepārzina Latvijas Tautsaimniecības struktūru. Vairāk ka 90 % Latvijas uzņēmumu ir mikro, mazie vai vidējie. Ražojošu uzņēmumu ir maz un no tiem tikai daži attīsta savus produktus, bet lielāka daļa sniedz ārpakalpojumus ārvalstu uzņēmumiem. Tā es varētu turpināt un turpināt. Vispār tiek aizmirsta fundamentālā zinātne, bet jebkurai lietišķajai zinātnei pamats veidojas fundamentālajās zinātnēs. Jāatzīmē arī, ka jauno doktorus skaits Latvija ir mazāks neka citur, jo Latvija tiek izvirzītas augstākas prasības doktora grāda pretendentiem, neka lielā daļā citu valstu. Vēl arī jāatzīmē, ka augstskolas cīnās ar iepriekšējo reformu sekām - maz ir vidusskolu beidzēji, kas labi zin matemātiku un eksaktās zinātnes. No sliktiem miltiem labu maizi nevar izcept.
  • 12
  • 4

Uzmanību!

Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.

Seko mums

Seko līdzi portāla Diena.lv jaunākajām ziņām arī sociālajos tīklos!

Ziņas e-pastā

Saņem Diena.lv aktuālās ziņas e-pastā!

LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS

Vairāk LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS


Aktuāli


Ziņas

Vairāk Ziņas


Politika

Vairāk Politika


Rīgā

Vairāk Rīgā


Novados

Vairāk Novados


Kriminālziņas

Vairāk Kriminālziņas