Laika ziņas
Šodien
Daļēji apmācies
Rīgā -2 °C
Daļēji apmācies
Sestdiena, 23. novembris
Zigfrīda, Zigrīda, Zigrīds

Bērnudārzi krāpjas ar speciālo izglītību

Pievienot komentāru

0/1000 zīmes
vētējais
v
Nu i dod te! Domāju, ka Diena ir objektīvāka. Kāds vispār zin par ko šis viss sakās? Māra gāja tajā bērnu darzā divas dienas un pēc niķīša tēvs te visus sāka terorizēt. Kurš normāls vecāks savu bērnu, kurš pārcietis tik daudz, iemet uz visu dienu bērnu dārzā un nevajag te dirst par to ka neļāva iet nodarbībās. Bārdu vaig nodzīt un sakopties. Tās tēvs jau nav adekvāts un viņam ne pirmā sitāda reize. Māra gāja arī citā bērnu dārzā Kokneses novadā attsības centrā, bet tur redz tie bērni šiem vecākiem bija par stulbu, sliktu un atpalikušu. Tipiski latvieša suņa garā -viens pareij un citi rej līdz pat nezinot par ko...
Vau, vau
V
Izskatās ka Vētējais ar nav adekvāts un pats nezina neko. Nez no kura ciema Vētējais izlīdis? Starp citu Attīstības centrs nav bērnudārzs, bet tas tā...
  • 3
  • 1
xxxl
x
var redzēt ka jūms nav ko darīt,tikai ziniet kā patrīt savas mēles,labāk skaties ko pats dari un runā.
Normāli
N
Gabaliņa jūtas apvainota. Nu tad beidzot varbūt sajutās, kā liek citiem justies.
VAI TAD GABALIŅA IR KĀDAM MĪĻĀKĀ ?
V
CIK ILGI AUKLĒSIES AR TO GABALIŅU ? VAI TAD VIŅA IR KĀDA PREZIDENTA MEITA,SIEVA,MĪĻĀKĀ ?
  • 5
  • 2
komentārs
k
Interesanti, kā visc speciāliste var apgalvot par bērnudārzu krāpšanos, ka viņai pašai būtu jāzin, ka nauda neseko programmai, bet gan bērnam. Ja attiecīgā programmā nav audzēkņu, tad nekādu naudu bērnudārzs vai pašvaldība saņemt no valsts nevar, jo naudas esamība un lielums ir atkarīgs no tā, cik bērnu šo programmu apgūst. Savukārt, šmaukties ar bērniem arī nav iespējams, jo bērnus reģistrē IZM sistēmā, kas uzrāda, kuros beŗnudārzos un kādās programmās bērni mācās. Sistēma ir saistīta ar visām iestādēm un vēl arī ar iedzīvotāju reģistru. Respektīvi, ja kāds konrēto bērnu gribēs piereģistrēt divās programmās- patiesajā un viltus. Tas viņam neizdosies. Vadītāja protams ir jāatlaiž par šādu attieksmi pret bērnu.
suurpere
s
Bomzim Vanzim.Kāda vaina ir fotografijai.Normāla izskata bērns.Par smiešanos.Smejas tie,kuriem bērnībā nav mācīta cilvēcība,iejūtība,vai vecāki bērnu klātbūtnē izrunājas ,vai apsmej cilvēku par izskatu.No tiem izaug morāli kropļi.Uz tādiem nav ko apvainoties,tādi būs vienmēr,no tā neizsargās. Lai bērnam un vecākiem veicas veidot savu dzīvi.
Varbuut ir veerts pamaaciities?
V
Sveiki ! Straadaaju Londonaa par pirmsskolas skolotaaju,un manaa klasee / 3-4.gadus jauni beerni/, ir 12 beerni+ asisstente+ aukliite/ latviskajaa variantaa/ ,no kuriem 2 ir "daunii'si" un viena meiteniite tiek atvesta speciaalos invaliidu ratinjos,kaut gan daarzi'n's domaats normaaliem beerniem. Programma visiem ir vienaada,netiek dotas nekaadas atlaides ,un man ir jaazin kaa ar taadiem beerniem apieties,jo vinji VISI ir VIENAADI !!! Taadee'l iesaku- paaugstinaat kvalifikaaciju,ja negrib pazaudeet darbu !!!!!
Kerija
K
Ko dos mācīšanās, ja Latvijā audzinātājai ir 25+ bērni un auklīte uz pusi slodzes? Un nekādi asistenti.
  • 0
  • 0
Māte
M
Nevar salīdzināt Londonas pirmsskolas izglītības sistēmu ar analogu Latvijā.
  • 2
  • 1
Ieva
I
Man bērnībā uzstādīja diagnozi "kustību koordināciju traucējumi", paziņoja, ka vajadzīga speciāla apmācība, taču nespēja izdomāt, kur iebāzt, jo bija grupas atsmatiķiem, bija cilvēkiem ar skoliozi, bet vienkārši lempjiem nebija. Teorētiski tas bija darbs fizkultūras skolotājai, un pirmo trīs klašu arī centās, bet pārējās vienkārši pateica, lai tinos ar savām specvajadzībām. Taču pēc daudziem gadiem, kad sporta nodarbību nenoslogotā mugura galīgi uzdeva, un man nācās pievērsties ārstnieciskajai vingrošanai, izrādījās, ka nekādu koordinācijas traucējumu, ko nevarētu izlabot ar vienkāršiem vingrojumiem, tieši tādiem pašiem, ko pildīja pārējās pavisam parastās sievietes, man nav.....
Ieva
I
Tādā gadījumā interesanti, kā ir ar to speciālās izglītības programmas īstenojošo pedagogu izglītību? Jo, labi, ja traucējumi ir smagi, nepieciešams specializēts ārsts katra veida traucējumiem, taču tādus ārstē individuālās nodarbībās nevis barā. Arī Māra skraida, runā.....
kaschke
k
Diemžēl tā ir skumjā patiesība. Bērnudārzu vadītājas nokārto dokumentus, kas ļauj saukties par speciālo bērnudārzu, jo tās ir piemaksas bērnudārza audzinātājām un ļauj piesaistīt citus speciālistus, kam arī maksāt, un kuri kā nu prot nodarbojas ar praktiski veseliem bērniem. Bet kad parādās bērniņš, kam patiešām vajag speciālu palīdzību, šie bērnudārza "speciālisti" nemaz nezina, ko iesākt, jo viņiem nav ne zināšanu, ne pieredzes. Sliktākais ir tas, ka naudu, ko varētu tērēt tiešām slimiem bērniem, lai viņiem reāli palīdzētu, samaksā vienkārši tāpat kaut kādām audzinātājām piemaksās. Bet bērni spiesti lūgt palīdzību ziedotājiem, jo valstij jau vairāk naudas nav.
...
.
Varbūt Reigases kundzei būtu jāsāk braukt komandējumos te pat pa Latviju, lai iepazītu reālo situāciju? mani zibrīna tads publisks paziņojums n'o sērijas - mēs zinām, ka krāpjas ....
tetis
t
Tāda ir šī izglītības sistēma... Svarīgs piešķirtais kods, nevis cilvēks. Ped. med. komisijas ieteiktās programmas kodam ir tikai ieteikuma raksturs un šajā gadījumā ir būtiski, lai bērns apmeklētu dzīvesvietai tuvāku izglītības iestādi, nevis pusdienu pavadītu ceļā uz/no tās. Mana bērna gadījumā jau ilgāku laiku nevaram atrast skolu, kur mēs būtu vajadzīgi, lai gan ir mācīšanās traucējumi un nepieciešams salīdzinoši pavisam neliels atbalsts - individuāla mācību programma un apgūšanas temps. Tuvējās skolas visas kā viens atsaka, jo... vienkāršāk ar "normālajiem, bērniem parastajiem". Bet skolas, kas īsteno šo speciālās izglītības programmu, izvietotas pilsētas nomalēs, un tad ir jautājums, kas tad īsti ir bērna interesēs. 3 stundas dienā pavadīt sabiedriskajā transportā? Vai mācīties sev pazīstamā, sazniedzamā vidē? Kur tad paliek iekļaujošā izglītība?!
Kerija -Mammai
K
Kādu individuālu pieeju vecāks sagaida klasē, kur ir 34 bērni/ Skolotājs ir pārcilvēks, vai? 40 minūtēs iemācīt tiem, kas apdāvināti un tiem, kam problēmas (pie tam - dažādas) standartā paredzēto, piemeklējot atbilstošas mācību metodes gan tiem, kas uztver ar dzirdi, gan tiem, kas ar redzi, gan tiem, kas darbojoties, pa vidu pielāgojoties vēl pārītim ar UDS un kādam ar autiskā spektra traucējumu. Un tā katru stundu??? Esiet, vecāki, reālisti. Ja laižat bērnu kombinātā, tad saprotiet, ka tā arī mācīs, jo viens cilvēks ir viens cilvēks - ar divām rokām, divām acīm. Tas nav pārcilvēks.
  • 0
  • 0
Mamma
M
Manam bērnam arī ir nelieli mācīšanās traucējumi, un centra skolā klases audzinātāja ieteica atstāt viņu uz otru gadu, vai vēl labāk, pārcelt uz citu skolu, lai netraucē mācību procesu pārējiem 34 "normālajiem" bērniem. Tagad mācās privātskolā, kur ir daudz individuālāka pieeja katram bērnam, un ir tiešām labas sekmes, un daudz augstāks zināšanu līmenis, jo bērns beidzot mācās, nevis kaut kā šļūc līdzi, rakstot ik dienas nebeidzamus kontroldarbus un saņemot par to vājas atzīmes. Es domāju, ka šī testu un pārbaudes darbu sistēma ir pilnīgi nepareiza, jo pašām mācībām un vielas izskaidrošanai laika paliek pavisam maz. Bērni, kuriem ir problēmas ar īstermiņa atmiņu un koncentrēšanos, šādā situācijā sekmīgi mācīties nemaz nav spējīgi. Taču lielās skolas tas vispār neinteresē, no tādiem cenšas atbrīvoties, jo mazāk problēmu. Bet, kur tādam bērnam iet, neviens nevar pateikt, jo starp "parasto" skolu un "palīgskolu" nav starpposma. Un kaut kādu pārprastu vienlīdzības principu dēļ, neviens negrib veidot skolā klasi, kurā varētu mācīties bērni, kuriem nepieciešams garāks laiks, lai iegaumētu skolotāja stāstīto un izpildītu klasē uzdoto.
  • 2
  • 0
punkts
p
Sadi berni nedrikst atrasties tik lielas grupas! Viniem ir nepieciesamas grupas ne lielakas kaa 10 berni grupaa., nevis lielie kombinati!
Precizēšu, ka
P
jaukti attīstības traucējumi nemaz nav viegli traucējumi, īpaši, ja zem tiem "pabāž" visu ko. Bet šādiem bērniem vajag!!!! palīdzēt iespējami agrā vecumā, piesaistot vairākus speciālistus- logopēdu, speciālo pedagogu, psihologu utt., vēlāk var būt par vēlu. Šajā gadījumā novilcināšana ietekmēs visu bērna dzīvi. Valstī ir jāveido speciālās izglītība politika ( darbs cien. Reigasei!!!), lai nebūtu iespējama krāpšanās un visas ģimenes saņemtu atbalstu bērnu izglītībā, ja tāds nepieciešams.
IMHO
I
"Tikmēr Reigase atklāj, ka pašvaldību bērnudārzi mēdz piekopt shēmas, lai pedagogi varētu saņemt piemaksas vai arī lai viņu pilno algu segtu valsts, nevis pašvaldības budžets." . :) Mēs maksājam, viņi par mūsu naudiņu krāpjas?
tuk tuk !
t
Cilvēki ! Esiet taču cilvēki !

Uzmanību!

Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.

Seko mums

Seko līdzi portāla Diena.lv jaunākajām ziņām arī sociālajos tīklos!

Ziņas e-pastā

Saņem Diena.lv aktuālās ziņas e-pastā!

LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS

Vairāk LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS


Aktuāli


Ziņas

Vairāk Ziņas


Politika

Vairāk Politika


Rīgā

Vairāk Rīgā


Novados

Vairāk Novados


Kriminālziņas

Vairāk Kriminālziņas