Laika ziņas
Šodien
Daļēji apmācies
Rīgā 0 °C
Daļēji apmācies
Piektdiena, 22. novembris
Aldis, Alfons, Aldris

Ceļus kopj visu diennakti

Autoceļa brauktuves stāvoklis ziemā starp uzturēšanas klasēm atšķiras.

Valsts autoceļiem ziemā ir noteikta A, A1, B, C un D uzturēšanas klase un tie tiek uzturēti, lai atbilstu normatīvajos aktos noteiktajām prasībām. Līdz ar to ziemā autoceļu brauktuves stāvoklis starp dažādām uzturēšanas klasēm var būtiski atšķirties, uzsver VAS Latvijas autoceļu uzturētājs (LAU) Autoceļu uzturēšanas uzraudzības daļas vadītāja Gita Briede.
Viņa atgādināja, ka gan pagājušā gada beigās, gan arī šā gada sākumā bija intensīva snigšana un putenis. Autovadītājiem jāņem vērā, ka snigšanas un puteņa gadījumā īsā laika periodā pēc darbu veikšanas uz autoceļa brauktuves atkārtoti veidojas sniega kārta un braukšanas apstākļi strauji mainās un var būt apgrūtināti arī pēc tam, kad ir veikti ziemas uzturēšanas darbi. 

"Tiklīdz uz autoceļa tiek konstatēta noteiktajai uzturēšanas klasei neatbilstoša situācija – tiek pārsniegts pieļaujamais sniega kārtas biezums, ir izveidojies apledojums –, LAU ziemas dienesta dežurants nekavējoties sāk darbu organizāciju. Tomēr jāņem vērā, ka pilnībā attīrīt no sniega autoceļu brauktuves iespējams tikai pēc snigšanas beigām. Ja ilgstoši snieg, puteņo, jārēķinās, ka uz autoceļa būs sniega kārta un tas var būt slidens. Tāpēc šādos laikapstākļos autovadītājus aicinām būt uzmanīgiem un izvēlēties atbilstošu braukšanas ātrumu un stilu. Tiklīdz snigšana mitējas, LAU ziemas dienesta tehnika normatīvos noteiktajos termiņos autoceļus notīra no sniega un apstrādā ar pretslīdes materiāliem," pauda G. Briede.

Pieļaujamais sniega biezums mainīgos laikapstākļos uz brauktuves A un A1 uzturēšanas klases autoceļiem var būt sešu centimetru biezumā, atsevišķās vietās puteņa laikā sniega sanesuma biezums pieļaujams līdz pat 12 centimetriem. Savukārt B uzturēšanas klases autoceļiem pieļaujamais sniega biezums uz brauktuves mainīgos laikapstākļos ir astoņi centimetri, atsevišķās vietās puteņa laikā līdz 16 centimetriem. C uzturēšanas klasei šie parametri ir noteikti attiecīgi 10 un 20 centimetru, savukārt D uzturēšanas klases autoceļiem pieļaujamais sniega biezums netiek normēts.

"Autovadītāji nereti puteņa laikā un notiekot intensīvai snigšanai pārmet ceļu uzturētājiem, ka brauktuve ir piesnigusi un grūti izbraucama, tāpēc vēlos atgādināt, ka laiks, kas ir noteikts brauktuves attīrīšanai no sniega, tiek skaitīts no brīža, kad sniegs ir beidzis snigt, līdz brīdim, kad autoceļa brauktuve ir attīrīta no sniega. A uzturēšanas klases autoceļa brauktuves no sniega attīra un to apstrādi ar pretslīdes materiāliem veic triju stundu laikā, A1 klasei – četru stundu laikā, B klasei – sešās stundās, savukārt C uzturēšanas klasei autoceļa attīrīšanu no sniega veic 18 stundās. D uzturēšanas klases autoceļiem laiks netiek normēts," skaidro G. Briede.

Autoceļiem ar noteiktu C vai D uzturēšanas klasi laiks brauktuves apstrādei ar pretslīdes materiālu un rievu izveidošanai sasalušā vai piebrauktā sniegā uz autoceļa brauktuves netiek normēts. Līdz ar to ceļu lietotājiem jābūt uzmanīgiem, jo šādu autoceļu apstrādi ar pretslīdes materiāliem veic satiksmei bīstamākajos posmos – stāvos kritumos, kāpumos, līkumos, krustojumos. Savukārt rievošanu veic, ja piebraukta sniega vai apledojuma biezums ir vismaz pieci centimetri.

Tāpat jāņem vērā, ka vienam autoceļam dažādos posmos uzturēšanas klases var mainīties, attiecīgi mainās arī uzturēšanas prasības, tas nozīmē, ka, pat braucot pa vienu autoceļu, braukšanas apstākļi vienā tā posmā var būt labāki, bet citā – ne tik labi. Piemēram, valsts autoceļa posmam P87 Bauska–Aizkraukle no 1,91. līdz 17,4. kilometram ir noteikta A1 uzturēšanas klase, bet no 17,4. līdz 35,18. kilometram – C uzturēšanas klase. Līdz ar to katra posma brauktuves stāvoklis būs atbilstošs konkrētajai uzturēšanas klasei noteiktajām prasībām.

Primāri no sniega tiek attīrītas autoceļu brauktuves un tikai pēc tam autobusu pieturvietas. "Vēlreiz atgādināšu – ilgstošas snigšanas vai puteņa laikā autoceļu brauktuves pilnībā tiek attīrītas tikai pēc snigšanas beigām. Tāpēc pieturvietās, kas tiek tīrītas pēdējās, pieļaujamais sniega segas biezums var būt lielāks par desmit centimetriem," teic G. Briede. Atbilstoši normatīviem autobusu pieturvietu platformas uz A, A1 un B uzturēšanas klases valsts autoceļiem tiek attīrītas no sniega 24 stundās, laiku skaitot no brīža, kad sniegs beidzis snigt, līdz brīdim, kad pieturvieta attīrīta no sniega. Savukārt C un D uzturēšanas klases autoceļiem pieturvietu attīrīšanas laiks no sniega netiek normēts.

Lai uzlabotu satiksmes drošību un informētu ceļu lietotājus par posmiem, kuros konkrētajā brīdī tiek veikti uzturēšanas darbi, LAU ziemas tehnikas vienības ir aprīkotas ar GPS un tām līdzi var sekot tiešsaistes režīmā lietotnē Waze un VAS Latvijas valsts ceļi (LVC) mājaslapas kartē. "Tāpat aicinām informēt par ceļu stāvokli valsts autoceļu posmos, zvanot pa LVC Satiksmes informācijas centra diennakts bezmaksas informatīvo tālruni 8000 5555," pauž G. Briede. 

Uzmanību!

Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.

Seko mums

Seko līdzi portāla Diena.lv jaunākajām ziņām arī sociālajos tīklos!

Ziņas e-pastā

Saņem Diena.lv aktuālās ziņas e-pastā!

LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS

Vairāk LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS


Aktuāli


Ziņas

Vairāk Ziņas


Politika

Vairāk Politika


Rīgā

Vairāk Rīgā


Novados

Vairāk Novados


Kriminālziņas

Vairāk Kriminālziņas