Līgums ar Transport Systems par Dienvidu tilta posma no Bauskas ielas līdz Ziepniekkalna ielai būvniecību atklāta konkursa rezultātā tika noslēgts 2009.gada 10.martā, paredzot, ka darbi jāpabeidz 36 mēnešu laikā no būvdarbu sākšanas jeb līdz 2012.gada maijam.
Šī līguma kopējā summa, iekļaujot pievienotās vērtības nodokli, ir gandrīz 28 miljoni latu, taču līgumā paredzēts arī ikgadējs cenu pārrēķins, piemērojot inflācijas vai deflācijas koeficientu.
2009.gadā objekta finansēšanai tika piešķirti nepilni 9,2 miljoni latu, bet 2010. gadā - tikai 1,2 miljoni latu, tāpēc ar būvuzņēmēju panākta vienošanās, ka darbi no 2010.gada 1.jūlija tiek pārtraukti, automātiski pagarinot līguma termiņu. Rīgas dome Dienvidu tilta 3.kārtas būvniecībai nepiešķīra finansējumu arī 2011.gada sezonā, un joprojām nav iespējams prognozēt nepieciešamā finansējuma pieejamību arī 2012.gadā, tāpēc ir pilnīgi skaidrs, ka objektu nebūs iespējams nodot ekspluatācijā sākotnēji paredzētajā termiņā, norādīja Strods.
Būvuzņēmējs piedāvā lauzt pušu 2009.gada 10.martā noslēgto līgumu un vienoties par visiem ar to saistītajiem jautājumiem saskaņā ar līguma noteikumiem, ja vien Satiksmes departamentam nav pārliecības par pieejamo finansējumu līguma darbu pabeigšanai tuvākajā laikā.
"Departaments, protams, tieši nevar noteikt, kad un vai faktiski būs pieejams finansējums darbu turpināšanai objektā. Pēc departamenta rīcībā esošajām ziņām, notiek konsultācijas arī ar Finanšu ministriju, un Rīgas domē ir saņemta ministrijas vēstule, ka 2012.gada valsts budžeta projektā varētu tikt iekļauta norma, kas ļautu pašvaldībai aizņemties līdzekļus vai saņemt valsts galvojumu Dienvidu tilta 3.kārtas realizācijai," skaidrojumā Rīgas domes Satiksmes un transporta lietu komitejai norāda Strods.
Taču arī tad, ja finansējumu tomēr izdosies atrast, ir skaidrs, ka uzbūvēt objektu un realizēt līgumu, kā sākotnēji bija paredzēts, nav iespējams. Patlaban notiek konsultācijas gan ar "Transport Systems", gan ar iesaistītajām Rīgas domes institūcijām, un jautājums par turpmāko rīcību tiks skatīts ar Rīgas domes izveidotajā Dienvidu tilta labā un kreisā krasta pieeju būvniecības projekta vadības grupā.
Rīgas domes un AS Transport Systems par tilta būvniecību noslēgtā līguma kopējā summa ir 313,4 miljoni latu, no kuriem 170,3 miljoni latu ir projektēšanas un būvniecības izmaksas, bet 143,2 miljoni latu - maksājumi par finansējuma piesaisti.
Kā ziņots, Rīgas mērs Nils Ušakovs (SC) augusta sākumā sacīja, ka pašvaldība Dienvidu tilta trešās kārtas būvniecībai meklēs citu būvnieku, mēģinot panākt vienošanos par līguma laušanu ar Transport Systems un jau septembrī izsludinot jaunu iepirkumu konkursu, lai tilta būvniecību tomēr pabeigtu līdz maijam. Līdz šim par trešās kārtas būvdarbiem pašvaldība samaksājusi tikai par nelielu izpildīto darbu apjomu.