Toreiz - nē, tagad - jā
Pirmais pilotprojekts, ja to tā var nosaukt, bija martā, kad Eko Bus sāka braukt uz Ķengaragu, oficiāli it kā pārvadājot studentus un pasniedzējus. Toreiz trauksmi cēla SIA Taksi.lv, kam šāda darbība radīja jūtamus zaudējumus. Tagad SIA Eko Bus atklājusi reisus arī citos virzienos, kur maršrutus pārņēmusi Rīgas domes iepirkumu konkursā uzvarējusī pilnsabiedrība Rīgas mikroautobusu satiksme (RMS). Vēl aprīlī pilnsabiedrības vadītājs Vitālijs Komars bija samērā mierīgs un Dienai klāstīja, ka pasažieri izvēlēsies jaunos mikroautobusus, taču realitāte likusi viņam mainīt toni: «Valsts policijai ir jāsastāda akti par to, ka, pēc visām pazīmēm, tiek veikti regulārie pārvadājumi. Tā ir pretlikumīga komercdarbība, par ko var atņemt licenci.» V. Komars apliecināja, ka viņa firmas apkalpotajos maršrutos, kur paralēli brauc arī Eko Bus mikroautobusi, rentabilitāte esot tuvu nullei. Viņš arī domā, ka ar Eko Bus ir saistīti tie uzņēmumi, kas zaudēja domes konkursā.
Eko Bus nesodītā rīcība pamatīgi satrauc arī SIA Liepājas autobusu parks (LAP) valdes priekšsēdētāju Māri Ārbergu. Kopš 1. jūnija Eko Bus no Rīgas Taksometru parka nomā pieturvietu blakus tai, no kurienes atiet LAP apkalpotie reisi. «Mūsu šoferi stāsta, ka Eko Bus izbrauc regulāri 10-15 minūtes pirms mūsu reisiem. Tas ir rupjš neregulāro pārvadājumu pārkāpums, jo viņi drīkst braukt no punkta A uz punktu B ar jau sakomplektētām grupām, nevis par naudu uzņemt pasažierus visa maršruta garumā,» skaidro M. Ārbergs. Deviņu dienu laikā LAP pasažieru skaits sarucis aptuveni par 1200 cilvēkiem. «Karš ir sācies. Mēs uzskatām, ka šajā situācijā ir jāiejaucas valsts līmenī,» norādīja M. Ārbergs, kurš dzirdējis, ka Eko Bus plāno līdzīgus reisus atklāt arī Bauskas un Ogres virzienā.
(Visu rakstu lasiet 13.jūnija laikrakstā Diena)