Šādu viedokli pauda Latvijas Degvielas tirgotāju asociācijas valdes priekšsēdētājs Mārtiņš Stirāns.
Viņš skaidro, ka konsolidācijas process degvielas tirgū turpinās jau vairākus gadus, lielākajiem tirgus spēlētājiem pārņemot mazo spēlētāju DUS. Tas notiekot, gan apvienojoties, gan slēdzot nomas un franšīzes līgumus. Tāpat savā starpā apvienojoties mazākie spēlētāji. Piemēram, ja 2006.gadā bija izsniegtas 206 mazumtirgotāju licences, tad patlaban - 142. Tas gan nenozīmējot, ka samazinās DUS skaits, bet mazāk paliek tirgus spēlētāju.
Konsolidācijas procesi esot izskaidrojami ar mazo rentabilitāti. "Ar mazu uzcenojamu var izdzīvot uz apgrozījuma rēķina," skaidro Stirāns.
No patērētāja viedokļa labāk esot liels skaits spēlētāju - jo vairāk konkurentu, jo drošāk. Vienlaikus eksperts gan uzsver, ka arī patlaban tirgū konkurence ir pietiekama un tā saasinās jau ieminētās mazās rentabilitātes dēļ.
Jauni lielie spēlētāji, visticamāk, šajos ekonomiskajos apstākļos tirgū neienākšot, lai gan par to agrāk runāja, piemēram, Polijas uzņēmums un Mažeiķu naftas īpašnieks Orlen. Lai ienāktu tirgū, esot nepieciešamas lielas investīcijas, bet pie mazas rentabilitātes uzņēmēji acīmredzot neesot ieinteresēti to darīt.
Stirāns tīri teorētiski pieļauj, ka Latvijas tirgū varētu palikt tikai trīs lielie spēlētāji, taču, visticamāk, palikšot visi pirmajā desmitniekā esošie vai tie, kuriem ir vairāk nekā desmit DUS.
Kā ziņots, pēdējā laikā ir notikuši vairāki darījumi, kas liecina par degvielas tirgus konsolidāciju.
Degvielas tirgotājs SIA Ziemeļu nafta noslēdzis līgumu ar SIA Liepiņš un turpmākos desmit gadus nomās visas piecas tās DUS. Apvienošanās darījums par divām DUS noslēgts starp degvielas tirgotājiem SIA LUKoil Baltija R un SIA Augstceltne.
Līdz rudenim piecas DUS Kurši sāks darbu ar Statoil zīmolu, jo ir noslēgts franšīzes sadarbības līgums, kuru parakstīja SIA Augstceltne un SIA Latvija Statoil.