Iepazīstinot ar jaunajiem noteikumiem, ES pirmdien atzina, ka, visticamāk, aviosabiedrības tādēļ būs spiestas paaugstināt biļešu cenas. Piemēram, transatlantiskajos lidojumus biļete abos virzienos varētu sadārdzināties par četriem līdz 24 eiro (2,81 līdz 16,86 latiem).
Jaunie noteikumi tiek ievesti, neraugoties uz faktu, ka ASV aviosabiedrības tos jau apstrīdējušas tiesā.
Neapmierinātību pauduši arī Ķīnas aviopārvadātāji, norādot, ka Briseles izstrādātie noteikumi tiem ik gadu radīs papildu izdevumus 800 miljonu juaņu (65,12 miljonu latu) apmērā.
Sākot no nākamā gada 1.janvāra, ES lidsabiedrībām noteiks maksimālo oglekļa dioksīda izmešu daudzumu, un, lai varētu veikt lidojumus virs bloka teritorijām, tām būs jāiegādājas emisijas kvotas.
Kā pirmdien skaidroja ES amatpersonas, 85% no kopumā nepieciešamā izmešu daudzuma aviosabiedrības nākamgad saņems bez maksas, bet laika posmā no 2013. līdz 2020.gadam šis rādītājs tiks samazināts līdz 82%.
Tas nozīmē, ka 2012.gadā aviosabiedrībām būs jāpērk 15% no vajadzīgā emisijas daudzuma, kas tām varētu izmaksāt 380 miljonus eiro (267,06 miljonus latu).
Aviācijas nozare pasaulē veido 3% no kopējā siltumnīcefekta gāzu izmešu daudzuma gadā.
"Pie pašreizējām tirgus cenām [piešķirtais] bezmaksas izmešu daudzums desmit gadu laikā veido vairāk nekā 20 miljardus eiro," skaidro komisāre klimata izmaiņu jautājumos Konija Hēdegorda. "Ņemot vērā šos potenciālos ieņēmumus, lidsabiedrības varētu ieguldīt savu flotu modernizācijā, degvielas izmantošanas efektivitātes uzlabošanā un nefosilas aviācijas degvielas izmantošanā."