«Novada domē bija tikšanās, kas ilga divarpus stundas. Gan Auces, gan Dobeles un Saldus novadu iedzīvotāji tiek atbīdīti malā no jebkādas attīstības. 2006. gadā atcēla vilcienu, ko izmantoja daudzi skolēni, un joprojām nav atrisināta tā problēma, ka visi bērni autobusā fiziski netiek iekšā, un vecāki ved viņus no Bēnes uz iepriekšējo pieturu. Ir ceļa posmi, kas ir ļoti smagi, un atkušņa laikā šie cilvēki pilnīgi tiek atgriezti no pārējās pasaules. Valstij nav redzējuma, kā jāattīstās reģioniem – pieņemot ekonomiski pamatotus lēmumus, neviens neskatās, kas notiks ar cilvēkiem,» norādīja Auces novada domes priekšsēdētājs Gints Kaminskis. Iedzīvotāji nedēļas laikā savākuši 2467 parakstus, prasot neatcelt vilcienu.
Tomēr pēdējais reiss noritēja bez protesta akcijām, vienīgi vairāki iedzīvotāji stacijās fotografēja vilcienu. Acīmredzot par godu pēdējam reisam bija norīkots augstāka komforta vilciens, kas pirms tam bija kursējis uz Ventspili. Arī šis reiss jau kopš 15. februāra ir slēgts. Aptaujātie pasažieri atzina, ka nesaprot motivāciju, kāpēc vilcienu atceļ, jo ar to varēja Jelgavā un Rīgā nokļūt ātrāk un lētāk, varēja arī pārvadāt velosipēdus. Pasažieri sprieda, ka autoceļu uzturēšana un autobusu satiksmes nodrošināšana valstij kopumā izmaksās dārgāk nekā vilciena saglabāšana. Turklāt ar autobusiem visi ceļa posmi pavasara šķīdonī nemaz nav izbraucami.
VSIA Autotransporta direkcija (ATD) sabiedrisko attiecību speciāliste Sandra Maļuha norādīja, ka vilcienu satiksmi ar autobusu reisiem aizstās eksperimentālā kārtā uz trīs mēnešiem. Pēc tam tiks izvērtēti pasažieru plūsmas apjomi un alternatīvā satiksmes veida priekšrocības un trūkumi. Lai nodrošinātu autobusu kustību, VAS Latvijas Valsts ceļi izdeva rīkojumu par ceļu uzturēšanas klases paaugstināšanu no C uz B līmeni problemātiskākajiem autoceļu posmiem. Vissarežģītākajā posmā Vītiņi-Vadakste tikšot izvērtētas specifiska transporta norīkošanas iespējas vai galējas nepieciešamības gadījumā - maršruta korekcijas, sūtot autobusu caur Jaunauci. Iedzīvotāji stāsta, ka šajā 20 km posmā ar automašīnu nākas braukt pat stundu.
Lai autobusa biļetes cenu pēc iespējas tuvinātu vilciena biļetes cenai, ATD speciālisti kopā ar autopārvadātājiem izvērtēs mēnešbiļešu ieviešanas iespējas autobusu maršrutos, ko turpmāk izmantos pasažieri, kuri līdz šim pārvietojās pa dzelzceļu un izmantoja mēnešbiļetes. Ja vienošanās šajā jautājumā tiks panākta, pasažieri mēnešbiļetes ar vērā ņemamu atlaidi varēs iegādāties jau marta sākumā.
(papildināta ar foto)